انسان آناتومیک مدرن کارشناسان معتقدند از آنجایی كه آن‌ها با انسان‌های مدرن تفاوتر - نشر پیله

انسان آناتومیک مدرن

کتاب رویدادهای برجسته در تاریخ زیست شناسی
Rate this post

انسان در دویست هزار سال پیش

شواهدی فسیلی نشان می‌دهد که حدود 150 هزار تا 200 هزار سال پیش گروهی از انسان‌های اولیه برای نخستین بار در اتیوپی ظاهر شدند. طبق دیدگاه غالبِ ”خروج از آفریقا“، حدود 50 هزار سال پیش، آن‌ها در اروپا ظاهر شدند.

از طرف دیگر، برخی دانشمندان طرفدار ”تئوری چند ناحیه‌ای“ هستند، مبنی بر این که انسان‌های مدرن در مناطق مختلف جهان به طور مستقل تکامل یافتند.

در مقایسه با انسان‌های معاصر، آن‌ها تقریباً هم قد و قواره بودند، به صورت ایستاده راه می‌رفتند، اما بدنی مستحکم‌تر داشتند، برجستگی چشمی کمتر ولی برآمدگی استخوان بالای کاسه چشم بیشتر بود. به طور خلاصه، آنها از نظر ظاهری خیلی شبیه ما بودند و بنابراین، کاندید انسان آناتومیک مدرن (AMH) یا انسان مدرن اولیه شدند.

کارشناسان در حال حاضر اتفاق نظر ندارند که آیا AMH ابتدا آناتومی مدرن خود را (150هزار تا 200 هزار سال پیش) به دست آورد و بعداً رفتار مدرن را اتخاذ کرد، مانند تکامل زبان مدرن، ظرفیت تفکر انتزاعی و نمادگرایی، ساختن ابزارهای پیشرفته‌تر – یا اینکه آناتومی مدرن و رفتار مدرن را به طور هم زمان به دست آورده است.

اولین AMH ظاهر شده در اروپای غربی معمولاً تحت عنوان کرو-مگنون شناخته می‌شود. در طی بیست سال گذشته، کارشناسان معتقدند از آنجایی كه آن‌ها با انسان‌های مدرن تفاوت چندانی نداشتند، تخصیص یک گروه جداگانه برای آن‌ها شایسته نیست و باید آن‌ها را انسان‌های اولیه اروپایی نامید.

اولین بقایای اسکلت آن‌ها در سال 1868 توسط زمین شناس فرانسوی اودارد لارتت در غاری کشف شد که اکنون نام وی را بر آن گذاشته‌اند. بقایای کشف شده نشان می‌دهد که آنها 45 هزار تا 10 هزار سال پیش در اروپا سکونت داشتند.

کرو-مگنون‌ها شکارچیانی کوچرو بودند که لباس می‌پوشیدند و آیین‌های پیچیده‌ای اجرا می‌کردند. آثار بجا مانده از آن‌ها شامل تندیس‌هایی از جانوران و انسان، نشان می‌دهد که آن‌ها اولین آثار هنری بشری را خلق کرده‌اند.

نقاشی‌هایی در غارهای دوره دیرینه سنگی در اسپانیا و فرانسه یافت شده است و مشهورترین نمونه از این غارها – شامل حدود 600 نقاشی رنگی و طراحی هایی از حیوانات و نمادها است،

و با قدمتی حدود 15 هزار سال پیش از میلاد در سال 1940 در لاساكس فرانسه كشف شد. شواهد نشان می‌دهد که کرو-مگنون‌ها حداقل 10 هزار سال قبل از انقراضشان با نئاندرتال‌های اولیه همزیست بوده‌اند. نئاندرتال‌ها بیش از 30 هزار سال پیش ناپدید شدند.

ما بیشتر در این مورد اینجا مطلبی را منتشر کرده ایم

برگرفته از کتاب رویدادهای برجسته در تاریخ زیست شناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *