در این کتاب، ظهور و شکوفایی زیست‌شناسی مولکولی را تکامل زیست شناسی مولکولی - نشر پیله

تکامل زیست شناسی مولکولی

کتاب تکامل زیست شناسی مولکولی
Rate this post

زیست شناسی

در این کتاب، ظهور و شکوفایی زیست‌شناسی مولکولی را به تصویر خواهیم کشید. در خصوص تاریخچه‌ی جامع این رشته و تمام دانشمندانی که در تکامل این علم دخیل بوده‌اند سخنی نخواهیم راند. در عوض، بر ظهور و جریان ایده‌ها تمرکز خواهیم کرد.

هدف ما اینست که پیچیدگی این علم، پیشرفت‌های ناگهانی پس از دهه‌ها جاهلیت، و بن‌بست‌های ایجاد شده توسط تصورات نادرست را که مانع پیشرفت هستند، نشان دهیم. می‌خواهیم نشان دهیم که چگونه برخی از این ایده‌ها به آرامی توسط گروه‌هایی از زحمت‌کشانِ دقیق و متعهد مطرح شدند، در حالی که برخی ایده‌ها از نبوغ فردی ناشی شدند.

در نهایت، به دلیل اینکه این کتاب در مورد علم است، سعی خواهیم کرد از دانشِ تخصصی و جزئیات گسترده، چه در مورد رویه‌های علمی و چه در مورد خود دانشمندان، اجتناب کنیم. با این وجود، در مورد دانشمندان برجسته‌ای که در ظهور و تعالی این رشته نقش داشتند؛ هرجا که نیاز به گفتن باشد، مطالبی ارائه خواهیم داد و در صورت لزوم یک بیوگرافی ارائه خواهیم کرد.

با توجه به ماهیت در حال تغییر و تکامل پیوسته رشته‌ی زیست‌شناسی مولکولی، می‌توان پیش‌بینی کرد که تأثیر انقلابیِ این رشته در علوم زیستی تنها در ابتدای راه است و تا پایان هنوز فاصله‌ی زیادی داریم. این کتاب را به تمام علاقمندان حوزه‌ی علم و دانش تقدیم می‌نمایم.

برگرفته از کتاب تکامل زیست شناسی مولکولی

ما قبلا اینجا در این مورد مطلبی را منتشر کرده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *