سیاست، فلسفه و ارعاب دانا ویلا متخصص نظریۀ سیاسی معاصر و تاریخ اندیشۀ سیاسی - نشر پیله

سیاست، فلسفه و ارعاب

کتاب سیاست فلسفه و ارعاب
Rate this post

دانا ویلا

دانا ویلا متخصص نظریۀ سیاسی معاصر و تاریخ اندیشۀ سیاسی است. او استاد نظریۀ سیاسی در دانشگاه نوتردام، استاد مدعو در هاروارد و عضو آکادمی آمریکایی در برلین، موسسه مطالعات پیشرفته و مرکز ارزش‌های انسانی پرینستون بوده است. وی مؤلف شهروندی سقراطی و همچنین کتاب آرنت و هایدگر: سرنوشت امر سیاسی است. علاوه بر این، ویلا ویراستار کتاب راهنمای کمبریج دربارۀ هانا آرنت و ویراستار مشترک مدرنیسم لیبرال و فردیت دموکراتیک است.

ویلا مقالاتی دربارۀ آرنت، نیچه، وبر و سقراط در نشریات تخصصی علوم سیاسی منتشر کرده است. کتاب‌ها و مقالات ویلا به زبان‌های فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، صربی کرواتی، اسپانیایی، عبری، ژاپنی، چینی و کره‌ای ترجمه شده است.

دانا ویلا با کتاب آرنت و هایدگر: سرنوشت امر سیاسی شهرت خود را به عنوان مفسر آثار هانا آرنت تثبیت کرد. برخلاف آن تک‌نگاری، کتابی که پیش رو دارید مجموعه‌ای از جستارها در باب جنبه‌هایی از اندیشۀ آرنت است که بسیاری از آنها پیش از این در همایش‌ها ارائه شده بودند. در این قالبی که او برگزیده، چنین تکرارهایی تا حدی اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، جستارها از حیث مضمونی انسجام درخور توجهی دارند.

همان‌طور که ویلا می‌گوید، «این جستارها از نظر موضوعی متنوع هستند اما انگیزۀ من این است که منحصر‌به‌فرد بودن بینش آرنت را از تحریف ناشی از همانند‌انگاری‌های آرامش‌بخش (اما نادرست) مصون بدارم». بسیاری اوقات، هنگامی که «می‌پنداریم می‌دانیم منظور آرنت چیست»، اصالت او و چالشی که برای مفروضات آشنای ما ایجاد می‌کند را دست‌کم می‌گیریم.

برگرفته از کتاب سیاست فلسفه ارعاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *