چگونه برای یک گزارش عکاسی کنیم؟ از آنجایی‌که مدام درخواست های زیادی مبنی بر - نشر پیله

چگونه برای یک گزارش عکاسی کنیم؟

روایت داستان برای فتوژورنالیست ها
Rate this post

عکاسی مستند و گزارشی

از آنجایی‌که مدام درخواست های زیادی مبنی بر چگونگی تهیه گزارش تصویری دریافت می‌کنم، تصمیم گرفتم تا این کتاب را به رشته نگارش در بیاورم. در این کتاب تجربیات خود از سفرهای دور دنیا و آموخته هایم از اشتباهاتم را در اختیار شما قرار خواهم داد تا در شرایط مشابه آمادگی مواجه شدن با آن را داشته باشید.

توجه داشته باشید اطلاعاتی که این کتاب در اختیار شما قرار خواهد داد یکی از راه‌های تهیه گزارش است و هر کس می‌تواند با استفاده از تجربیات شخصی خود راه جدیدی را کشف کند. مشتری‌های من معمولاً داستان‌های جالب یا حتی سبک را از من می‌خواهند.

اما هر کار سبکی لزوما به معنای این نیست که آن کار به آسانی انجام می‌شود. در نظر داشته باشید من یه گزارشگر جنگی نیستم، من تحقیقات خیلی وسیعی انجام نمی‌دهم، پس من درباره این نوع عکاسی توضیحی نخواهم داد. در صفحات بعدی، نکات کاربردی فراوانی را پیدا خواهید کرد که به شما در سازماندهی و تهیه گزارش کمک می‌کند

بین لحظه‌ای که بر یک موضوع قدرتمند تمرکز می‌کنید و لحظه ای که کار خود را به دفتر سردبیر می‌آورید، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. بیشتر این موارد به صورت خودکار زمانی که آشنایی بیشتری با کار صورت بگیرد، نمایان می‌شود.

بنابر‌این، برای عکاسی یک گزارش خوب چه چیزی مهم است؟ اول از همه، همه چیز با یک ایده خوب شروع می شود. نیازی نیست از قبل بدانید دقیقاً چه چیزی را پیدا خواهید کرد (در غیر این صورت هیجان کار از بین می‌رود)

اما باید خلاقیت و اشتیاق کافی برای شروع تحقیق خود را داشته باشید. آیا می‌دانید چیزی که در حال وقوع است، قابلیت تبدیل شدن به تیتر یک مقاله را دارد؟ چه نوع مجله‌ای ممکن است علاقه‌مند به انتشار آن باشد؟ اگر ارتباط حرفه‌ایی خوبی با یک مجله دارید، درمورد ایده خود با سردبیر صحبت کنید.

بازخورد آن به شما کمک می‌کند تا بهترین زاویه را دریابید. اگر این تجربه جدیدی است، ابتدا باید گزارش را عکاسی کنید و سپس اقدام به فروش آن کنید. در هر دو سناریو، ایده شما باید قوی و جالب و ذهن شما آزاد و کنجکاو باشد.

ما قبلا اینجا در این مورد مطلبی را منتشر کرده ایم

برگرفته از کتاب روایت داستان برای فتوژورنالیست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *