اثرات پیش فعالی بر زندگی شخصی زندگی روزمره می‌تواند برای هر فردی چالش‌برانگیز - نشر پیله

اثرات پیش فعالی بر زندگی شخصی

کتاب قدرت شفا بخش موسیقی
Rate this post

پیش فعالی

زندگی روزمره می‌تواند برای هر فردی چالش‌برانگیز باشد، اما برای افراد مبتلابه بیش فعالی خسته‌کننده است. هرروز می‌تواند یک روز بسیار خوب یا یک روز بسیار وحشتناک باشد. کارهای کوچک مانند ریختن شکر اضافی در قهوه به دلیل اینکه فراموش کرده که این کار را قبلاً انجام داده، یا پیدا کردن کلید در فریزر رایج‌ترین موانع برای تمرکز افراد مبتلابه بیش فعالی هست. در حالی که بسیاری از افراد در یک روز آرام به سر می‌برند، اما با خنده می‌گویند: معلوم نیست امروز سر از کجا دربیاورم!.

این دقیقاً تقریباً هرروز برای یک فرد مبتلابه بیش فعالی اتفاق می‌افتد. آسان‌ترین کارها مانند تمیز کردن آشپزخانه، می‌تواند بیشتر از حد معمول طول بکشد، و در محل کار تمرکز روی کار می‌تواند بسیار دلهره‌آور باشد بخصوص اگر همکاران یا رئیس به‌طور مداوم تمرکز او را بر هم زنند.

از طرف دیگر یک فرد مبتلابه بیش فعالی در یک روز دیگر می‌تواند بسیار کارآمد باشد. و در آن روز همه‌چیز را به‌راحتی انجام دهد. من متوجه شدم در چنین روزهایی از خودم می‌پرسیدم ” صبر کن، چطور من این کار را انجام دادم؟” چون ذهن من به صورت خودکار همه‌چیز را به‌طور صحیح و درست انجام می‌داد.

برای مثال وقتی نقاشی می‌کشم، اغلب متوجه می‌شوم که روز به‌سرعت و بدون کشمکش‌های زیادی می‌گذرد، گمان می‌کنم به این دلیل است که نقاشی کشیدن را دوست دارم و این استعداد به‌طور ذاتی در من وجود دارد، بنابراین فرصت‌های کمتری توسط فعالیت‌ها و محیط پیرامونم برای فعال شدن این اختلال ایجاد می‌شود.

هر چه در زندگی خود سعی کنیم پیرامون شغل، پرورش خانواده و انجام کار های منزل تعادل بیشتری برقرار کنیم، قطعاً به توانایی بیشتری برای سازمان‌دهی، تمرکز، آرامش نیاز داریم. به‌راحتی می‌توانیم توسط استرس ناشی از عدم تکمیل کارهایی ساده مانند فراموش کردن آماده‌سازی ناهار، پختن شیرینی برای یک مهمانی کلاسی و یا تأخیر در محل کار به دلیل ترافیک سنگین، مغلوب شویم.

برخی از رایج‌ترین چالش‌های اختلال بیش فعالی در زندگی روزمره عبارت‌اند از:

  • مشکل در تمرکز و حفظ تمرکز
  • فعالیت‌ها یا حوادث جالب به‌راحتی باعث حواس‌پرتی می‌شوند
  • داشتن افکار زیاد به‌صورت هم‌زمان که به‌سختی می‌توان یک مورد را دنبال کرد
  • مشکل در توجه یا تمرکز درزمان خواندن یا گوش دادن به حرف دیگران
  • بدون اینکه متوجه شوند مرتباً رؤیاپردازی می‌کنند یا در ناکجا سیر می‌کنند
  • مقاومت در تکمیل وظایف
  • حتی جزئیات کارهای ساده را هم نادیده می‌گیرند
  • کار را به‌صورت اشتباه یا ناقص انجام می‌دهند
  • مهارت گوش دادن ضعیف به دلیل عدم تمرکز
  • به‌سرعت خسته می‌شوند و به دنبال تجربیات یک محرک جدید هستند

ما بیشتر اینجا در این مورد مطلبی را منتشر کرده ایم

برگرفته از کتاب قدرت شفا بخش موسیقی

187000تومان
158500تومان
207000تومان
253000تومان
122000تومان
36000تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *