برداشت آقای محمد رضاعلی از کتاب اسطوره سوفیا تحلیلی از کتاب اسطوره سوفیا - نشر پیله

برداشت آقای محمد رضاعلی از کتاب اسطوره سوفیا

کتاب اسطوره سوفیا
1/5 - (1 امتیاز)

اسطوره سوفیا

احترماً با تشکر از نویسنده محترم این کتاب ارزشمند ( اسطوره سوفیا ) سرکار خانم سیاهپوش و نشرمحترم پیله ، لازم دیدم به عنوان خریدار و خواننده این کتاب ارزشمند که حاصل تحقیقات و مطالعات وسیع نویسنده محترم کتاب می باشد ، نظر شخصی خودم را در خصوص این کتاب با اجازه عزیزان بیان دارم .

کتاب اسطوره سوفیا در برخلاف حجم و صفحات کم آن ، کتابی جامع در خصوص الهیات فمینیستی می باشد که نکته قوّت آن که بسیار این کتاب را ارزشمند می سازد ، رویکرد تطبیقی آن می باشد . این کتاب بصورت جامع و در عین حال خلاصه ، یک کتاب در زمینه الهیات تطبیقی در مبحث گنوسیسم و به‌خصوص الهه سوفیا می باشد و در خصوص اعتقاد به این الهه در مکاتب مختلف از جمله یهودیت ، مسیحیت ، بودیسم ، هندوئیسم ، دین زرتشتی و مانویان و…. به زیبایی توضیحات قابل قبولی را ارائه می دهد .

در این کتاب مجال پرداختن به جزییات بیشتر نیست زیرا توضیح کامل هرفصل این کتاب هزاران صفحه توضیح ونگارش می طلبد. بعنوان مثال مبحث (( پیستیس سوفیا ))که موضوع بسیار راز آلودی در تاریخ گنوسیسم می باشد نیاز به مطالعه کتاب پیستیس سوفیا و ژئو و چندین جلد کتاب صرفا برای شفاف سازی این شخصیت می باشد .

این کتاب همانند مرجعی ارزشمند به زبان فارسی  در خصوص گنوسیسم و ریشه های آن در ادیان و مکاتب مختلف می باشد که در صورت علاقه بیشتر خواننده به پیگیری بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص در مکاتب مختلف ، خواننده می تواند کتابهای فارسی و انگلیسی ارجاع داده شده در این کتاب را مطالعه کند . بنده شخصاً انتظار نداشتم کتابی با این محتوای غنی به زبان فارسی در بازار پیدا کنم و اکثر مطالعات بنده در این خصوص ، کتابهای انگلیسی بوده است .

امیدوارم این کتاب ارزشمند در آینده با کیفیت کاغذ بهتر و فونت کمی درشت تر چاپ شود تا مطالعه این کتاب خاص لذت بخش تر گردد . با تجدید احترام – محمد  رضاعلی

ما بیشتر اینجا در این مورد مطلبی را منتشر کرده ایم

ناموجود
48000تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *