بیوگرافی سهیل ارجمند سهیل ارجمند عکاس، فیلمساز و مدرس دانشگاه است. - نشر پیله

بیوگرافی سهیل ارجمند

سهیل ارجمند
4/5 - (4 امتیاز)

سهیل ارجمند

سهیل ارجمند عکاس، فیلمساز و مدرس دانشگاه است. از دوازده‌سالگی پس از دریافت اولین درس عکاسی از یک دوست، دوربین به دست می‌‌گیرد و شروع به عکاسی می‌کند.

یک دوربین عکاسی قطع متوسط آنالوگ که پیش‌تر متعلق به پدرش بوده است. سال‌ها تلاش کرده که بیشتر در زمینه عکاسی و فیلمسازی بیاموزد و در همین مسیر در سال 1365 به انجمن سینمای جوانان ایران می‌پیوندد و به فیلم‌سازی کوتاه می‌پردازد.

 جوایزی را در این مسیر دریافت می‌کند از جمله برگ بلورین بهترین فیلم‌برداری از دهمین جشنواره سراسری سینمای جوان.

نهایتاً کار عکاسی و فیلمسازی برای او به شغل اصلی تبدیل می‌شود. به دانشگاه می‌رود، در رشته عکاسی تحصیل و تدریس می‌کند.

در چندین جشنواره عکس به‌عنوان شرکت‌کننده و یا به‌عنوان داور جشنواره حضور دارد. کتاب “عکاسی پایه” او توسط انتشارات ساکو و “روایت داستان برای فتوژورنالیست‌ها” توسط نشر پیله منتشر شده است و کتاب‌های دیگری در دست ترجمه دارد که به‌زودی منتشر خواهد شد.

سال‌ها حضور او در مدیاسیتی دبی (Dubai Media City) به‌عنوان کارگردان خلاق برای فیلم و تبلیغات (Creative Director for Film and Advertising)، همکاری با رسانه‌های جمعی و شرکت‌های تبلیغاتی بین‌المللی به تجربه کار با استانداردهای جهانی او می‌افزاید.

اینک در تهران مشغول به همکاری با شرکت‌های تبلیغاتی و فیلمسازی است، در دانشگاه و مؤسسات آموزشی، همچنین به طور خصوصی به تدریس دروس مربوطه می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *