زندگی‌نامه و بیوگرافی لوز گالیندو نویسنده ای که با موسیقی درمانی معجزه به پا کرد - نشر پیله

بیوگرافی لوز گالیندو

لوز گالیندو
Rate this post

نام من لوز است و مبتلابه ای دی اچ دی ((ADHD هستم که به آن اختلال بیش فعالی یا کمبود توجه نیز گفته می‌شود.

مادر سه فرزند هستم که دو نفر از آن‌ها مبتلابه بیش فعالی هستند. طی شانزده سال گذشته، با این شرایط روحی که اکثر اعضای خانواده‌ام را تحت تأثیر قرارداد، دست‌وپنجه نرم کردم.

با این‌حال تنها چیزی که می‌دانستم اطلاعات ساده‌ای بود که از طریق مطالعه‌ی یک بروشور در مطب دکتر و یا جستجوی سریع در اینترنت به دست می‌آوردم.

بیشتر زمان‌ها هر آنچه را که برایم طبیعی جلوه می‌کرد انجام می‌دادم بدون آن‌که دلیلی برای انجام دادنش داشته باشم.

علیرغم نگرش های منفی که پیرامون این کلمه وجود دارد؛ و نیز باوجود تصورات و باورهای غلط در جامعه‌ی امروز ما، هرقدر که در مورد اختلال بیش فعالی بیشترمی آموزم، دائماً در مورد ماهیت این اختلال و چگونگی کارکرد مغز در این اختلال فریب می‌خورم.

دریافتم که بهتر است زمان خود را صرف تلاش برای یافتن راه‌هایی برای مقابله‌ی راحت‌تر با اختلال بیش فعالی و بهره‌گیری از نقاط قوت آن بگذارم تا اینکه بخواهم درنبردی بی‌پایان با چالش‌های این اختلال باقی بمانم.

زمانی که شروع به خواندن اثرات موسیقی بر روی مغز کردم، مجذوب شدم. یاد گرفتم که چطور موسیقی می‌تواند ساختار شیمیایی مغز را تغییر دهد و حتی گاهی آن را بهبود بخشد. در آن زمان بود که فهمیدم چگونه موسیقی در بسیاری از موقعیت‌ها به من کمک کرده است (بدون آنکه از کاری که انجام می‌دادم آگاه باشم!).

به‌عنوان‌مثال فهمیدم که چگونه از طریق گوش دادن مکرر به یک لیست پخش خاص، از علائم رایج و عوارض جانبی ای بیش فعالی مانند تمرکز بیش‌ازحد به نفع خود استفاده کنم. دریافتم که از طریق کشف نقاط قوتمان و ایجاد محیطی که بتواند نقاط قوتمان را تقویت کند می‌توانیم به برتری و پیشرفت دسترسی پیدا کنیم.

من این کتاب را می‌نویسم زیرا می‌خواهم تکنیک‌هایی را که پیدا کردم، تحقیقاتی که یافته‌های من را پشتیبانی می‌کند و برخی از روش‌هایی که به من و خانواده‌ام کمک کرد تا با برخی از چالش‌های این اختلال در زندگی روزمره کنار بیاییم را به اشتراک بگذارم.

امید است که تجربیات و تحقیقات من برای کسانیکه با این اختلال دست‌وپنجه نرم می‌کنند و برای عزیزانی که مثل من هستند مفید واقع شود.

لوز گالیندو نویسنده کتاب قدرت شفا بخش موسیقی

36000تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *