بیوگرافی وینستون لرد وینستون لُرد، زاده 14 اوت 1937، یک دیپلمات آمریکایی - نشر پیله

بیوگرافی وینستون لرد

وینستون لرد
Rate this post

وینستون لُرد، زاده 14 اوت 1937، یک دیپلمات آمریکایی و رهبر سازمان های غیردولتی سیاست خارجی است.

او به عنوان دستیارویژه مشاور امنیت ملی، مدیر ستاد برنامه ریزی سیاست وزارت امورخارجه، رئیس شورای روابط خارجی، سفیر در چین و دستیار وزارت امورخارجه خدمت کرده است.

لرد پس از تحصیل در مدرسه باکلی و مدرسه هوچکیس، در سال 1959 از کالج ییل فارغ التحصیل شد و در سال 1960 مدرک کارشناسی ارشد را در دانشکده حقوق و دیپلماسی فلچر دانشگاه تافتز دریافت کرد. او دارای مدرک دکتری افتخاری از چندین موسسه از جمله کالج ویلیامز، دانشگاه تافتس، کالج برایانت و دانشگاه Skull  پپردین است0

لرد در اوایل دهه 1970 در بازسازی روابط بین ایالات متحده و چین نقش داشت و از آن زمان تا کنون یکی از چهره های کلیدی در روابط ایالات متحده و چین بوده است. از سال 1969 تا 1973، به عنوان یکی از اعضای ستاد برنامه ریزی شورای امنیت ملی ایالات متحده، و دستیار ویژه مشاور امنیت ملی هِنری کیسینجر بود و او را در سفر مخفیانه خود به پکن در سال 1971 همراهی کرد. هیئت ایالات متحده در طول سفر تاریخی رئیس جمهور ریچارد نیکسون به چین، در سفر رئیس جمهور فورد در سال 1975 و بسیاری از سفرهای کیسینجر نیز حضور داشت.

لرد در هر ملاقات نیکسون، فورد و کیسینجر با مائوزدونگ، ژوانلای و دنگ شیائونگ در دهه 1970 حضور داشت. لرد همچنین دستیار ارشد در مذاکرات ویتنام، در هر ملاقات کیسینجر با ویتنام شمالی از 1970 تا 1973 بود که روابط با چین را باز کرد که منجربه پیمان صلح پاریس در سال 1973 و پایان یافتن جنگ ویتنام شد.

وینستون لرد در طول دوران حرفه ای خود، پست های مهم و بالایی در دستگاه سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا داشته است. بطور مثال، او مدیر برنامه ریزی سیاست وزارت امور خارجه و مشاور ارشد سیاست در امور چین بین سال های 1973 تا 1977، سفیر ایالات متحده در چین بین سال های 1985 تا 1989 در دوره ریاست جمهوری ریگان و دستیار وزیر امورخارجه در امور شرق آسیا و اقیانوس آرام بین سال های 1993 تا 1997 در زمان پرزیدنت کلینتون شد.

او در اوایل کار خود در وزارت امورخارجه و وزارت دفاع خدمت کرد. او مشاور ارشد کمیسیون ملی دو حزبی رئیس جمهور در آمریکای مرکزی  بین سال های 1983 تا 1984 بود.

او مشاور ارشد کمیسیون ملی دو حزبی رئیس جمهور در آمریکای مرکزی  در سال های 1983 تا 1984 بود، که همه این ها بخش کوچکی از مناصب وی در طول دوران کاری اش می باشد.

او همچنین مقالاتی در نیویورک تایمز، واشنگتن پست، وال استریت ژورنال، نیوزویک، تایم و فارین افرز نوشته و کتاب اخیر او که حاوی مصاحبه های او با مشاور امنیت ملی سابق، هِنری کیسینجر می باشد، در سال 2019 تحت عنوان « کیسینجر در برابر کیسینجر، تـاملاتی در باب دیپلماسی، استراتژی کلان و رهبری» به رشته تحریر درآورده است که در حال حاضر این کتاب توسط دکتر بهاره وکیلی و به ویراستاری جواد ترکاشوند و توسط نشر پیله به چاپ رسیده است.

ناموجود
86000تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *