تبانی جمهوری خواهان با روسیه مشارکت دموکرات‌ها در به جریان - نشر پیله

تبانی جمهوری خواهان با روسیه

کتاب شمارش معکوس تا سوسیالیسم
Rate this post

تبانی حزب جمهوری خواهان

مشارکت دموکرات‌ها در به جریان انداختن شوخی تبانی با روسیه شرم‌آور بود. دموکرات‌ها برای دستیابی به اهداف به واقع غیردموکراتیکشان که همان براندازی رئیس‌جمهور منتخب از حزب جمهوری‌خواه بود، مرتکب اشتباهاتی شدند که تمامی ادعاهای چندین و چند ساله‌شان درخصوص جوهره‌ی ارزش‌های دموکراتیک از قبیل دفاع از آزادی‌های مدنی و نفی جاسوسی از شهروندان را بر باد داد.

آن‌ها افشاگران اطلاعات محرمانه را تشویق می‌کردند، تخطی‌های افراطی از حقوق مدنی آمریکایی‌ها را پاس می‌داشتند و از متجاوزان عذرخواهی می‌کردند. تمامی شهروندان بی‌گناه آمریکایی را دلقلک روس‌ها خطاب می‌کردند. به مقامات اطلاعاتی خودمختار که پایه‌گذار خبرچینی‌های وطنی بودند، اعتماد می‌کردند. تلاش‌های کنگره برای توسعه اختیارات ما جهت نظارت بر فعالیت‌های این مقامات را محکوم می‌کردند و به دروغ رئیس‌جمهور و کابینه‌اش را به خیانت متهم می‌کردند.

دموکراتها و رسانه‌ها بی‌هیچ ملاحظه‌ای جمهوری‌خواهان را دست‌نشانده‌ی پوتین می‌خواندند و آن‌ها را به همدستی با کرملین متهم می‌کردند. این عصبیت‌ها یک نوع مک‌کارتی‌بازی نوین و عجیب به راه انداخت، تا جائی‌که هر جمهوری‌خواهی که با یک روسی دست داده بود را هم یک خائن به وطن قلمداد می‌کرد.

من در تمام دوران کاری‌ام در کنگره به‌عنوان یک عضو ضد روسی شناخته شده بودم و علناً در آوریل 2016 هشدار داده بودم که فقدان هوشیاری و بصیرت در خصوص کرملین بزرگ‌ترین نقص اطلاعاتی ما از سپتامبر 2011 بوده است، اما صرفاً به این دلیل که گفته بودم هیچ مدرک و شاهدی از تبانی همقطاران ترامپ با روسیه وجود ندارد، نام من را نیز در لیست متهمان به دست‌نشاندگی و شراکت با روسیه قرار داده بودند.

 جان‌هیلمن از MSNBC ادعا می‌کرد که افسران اطلاعاتی گمنام عقیده دارند من با روس‌ها مصالحه کرده‌ام و از دموکرات‌های کنگره خواسته بود تا احتمال عاملیت و جاسوسی برای روسیه از طرف من را نیز مطرح کنند. حتی یک بیلبورد تبلیغاتی در بزرگراه اصلی نزدیک شهر محل زندگی‌ام نصب شده بود که تصویری از من در یک یونیفرم نظامی روسی را نشان می‌داد.

علاوه بر من افراد سرشناس بسیاری، هدف اتهامات این کمپین شایعه‌پراکنی و بدنام‌سازی قرار گرفتند. از جمله تاکرکارلسن، گوینده خبر فاکس نیوز، که آدام شیف او را به حمایت و خدمت‌رسانی برای پوتین متهم کرده بود و یا میچ‌ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا که نانسی پلوسی او را میچ روسی خطاب می‌کرد.

هیلاری کلینتون نیز همقطاران ترامپ را به ساخت و پاخت با روسیه متهم می‌کرد. جو بایدن گفته بود که پوتین مانند یک توله‌سگ دور و بر ترامپ می‌چرخد.

من بارها گفته‌ام هر آن‌چه که جناح چپ شما را به آن متهم می‌کند درواقع همان کاری است که خود مشغول به انجام دادن آن است و شوخی تبانی تا حد زیادی این حقیقت را ثابت کرد. آدام شیف که عهد کرده از زیر سنگ هم که شده حامیان و همدستان پوتین را پیدا کند، چندین مصاحبه با راشاتودی RT، شبکه پروپاگاندایی دولتی روسیه، انجام داده است.

او حتی برای به‌دست آوردن عکس‌های افشاگرانه از ترامپ با روس‌ها تبانی کرده بود؛ هرچند واسطه‌هایی که برای این کار انتخاب کرده بود، حقه‌باز از آب درآمدند و برای فراهم کردن اسباب خنده، از بیماری پارانویای او سؤاستفاده می‌کردند.

در حقیقت در کل داستان شوخی تبانی، این دموکرات‌ها و مزدوران حقوق‌بگیرشان بودند که با روس‌ها تبانی می‌کردند. این دموکرات‌ها بودند که برای راه‌اندازی پرونده استیل پول پرداخت می‌کردند. داستان‌های جعلی و ننگین در مورد کمپین انتخاباتی ترامپ بر سر زبان‌ها می‌انداختند و وانمود می‌کردند این اطلاعات را از مقامات رسمی روسی به دست آورده‌اند.

ژنرال هورو ویتز، بازرس پرونده، فاش کرد که FBI معتقد بوده پرونده استیل در واقع مجموعه‌ای مکتوب از اطلاعات نادرست و غیرموثق روسی بوده که به استیل خورانده می‌شده است. به این معنی که دموکرات‌ها و گزارشگرانی که ادعاهای این پرونده را اشاعه می‌دادند عملاً در حال نشر اکاذیب روسی بوده‌اند. در حقیقت خود استیل هم به عنوان یک لابیست گمنام (مبلغ قراردادی) برای یک الیگارش روسی خدمت می‌کرد. فیوژن جی‌پی‌اس هم که پرونده استیل را برای مصالح دموکرات‌ها تدارک دیده بود، از مراجعین روسی پول می‌گرفت تا یک کمپین شایعه‌پراکنی و بدنام‌سازی علیه بیل براودر یکی از پرنفوذترین منتقدان سیاست های کاخ کرملین، به راه اندازد.

نگرانی من از این است که در آینده نیز چنین دسیسه‌هایی توسط همان قماش عناصر اطلاعاتی فاسد علیه رئیس‌جمهور وقت یا رئیس‌جمهور بعدی شکل بگیرد. مساله این است که تنها تعداد اندکی از توطئه‌گران، مسئول شناخته می‌شوند و پای میز محاکمه می‌روند. به‌علاوه نمونه‌های معدودی از این قبیل جرائم را می‌توان تحت پیگرد قرار داد که آن هم صرفاً در صورت موشکافی در تبصره‌های قانونی امکان‌پذیر است.

به همین جهت این احساس به وجود می‌آید که مرتکبین این جرائم می‌توانند با سؤاستفاده از این بخشودگی‌ها به راحتی از مجازات‌ها در امان بمانند و این عمده‌ترین نگرانی آمریکایی‌ها درباره جریان شوخی تبانی با روسیه است.

کنگره توانایی بررسی و جمع‌آوری اطلاعات و افشای تخلفات را دارد اما پیگرد قانونی در حوضه اختیارات ما نیست و یک کار اجرایی و مربوط به بخش دیگری است. ویلیام بار، دادستان کل، جان دورهام، دادستان آمریکا، را به عنوان بازرس ویژه برای تحقیق در خصوص ماجرای تبانی با روسیه، منصوب کرد و من اطمینان دارم آن‌ها تحقیقات قابل قبول و موثقی را سازماندهی می‌کنند و در نهایت خاطیان را وادار به جوابگویی می‌کنند.

آژانس‌های اطلاعاتی ما می‌بایست از سیاست‌زدگی مصون باشند. و تمرکز آن‌ها منحصراً بر دفاع از ملت در برابر نیروهای خارجی، تروریست و تهدیدات جنایی علیه مردم آمریکا باشد. درست چند سال پیش، تصور چنین خصومت‌ها و مناقشاتی که هیچ، حتی احتمال بحث و مشاجره را هم نمی‌دادم.

ما هیچ‌گاه نخواهیم پذیرفت عده‌ای مأمور اطلاعاتی بی‌نام و نشان بر دموکراسی آمریکایی حکمرانی کنند و در تأیید یا عدم تأیید صلاحیت رهبران دخالت کنند. آن‌چه رسانه‌ها و دموکرات‌ها به عنوان معرکه‌بگیران این فضای رازآلود مرتکب شدند در حقیقت حجت را بر شما تمام می‌کند تا بدانید که هیچ مؤسسه یا نهادی قابل اعتماد نیست.

ما قبلا اینجا در این مورد مطلبی را منتشر کرده ایم

برگرفته از کتاب شمارش معکوس تا سوسیالیسم

38000تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *