من اعتقاد دارم مقلاتی درباره سکوت و اعتقاد به زندگی توسط راسل - نشر پیله

من اعتقاد دارم

کتاب چیزی که من اعتقاد دارم
2/5 - (1 امتیاز)

اعتقاد من

من اعتقاد دارم که وقتی می میرم، جسمم فاسد می شود و چیزی جز روح من باقی نخواهد ماند. دیگر جوان نیستم، اما زندگی را دوست دارم. ولی احساس حقارت خواهم کرد، اگر از ترس نابودی لرزه بر تنم بیفتد.

با این وجود، شادی، همان شادی حقیقی است، زیرا می بایست به پایان برسد و اگر اینگونه نباشد، عشق ارزش خود را از دست می دهد به دلیل آن که ابدی نیست.

بسیاری از افرادها با افتخار به این چهارچوب ها بزرگ می شوند و به طور حتم چنین غروری باید به ما بیاموزد که تا در مورد جایگاه صحیح انسان در جهان به درستی بیاندیشیم.

اگرچه علم در دسترس در ابتدا موجب وحشت ما، بعد از احساس خوبی می گردد که ناشی از افسانه های سنتی انسان گرایی است، در نهایت هوای تازه توان و قدرت می بخشد و فضاهای وسیع دارای شکوه و جلال خودشان هستند.

فلسفه طبیعت یک چیز است و فلسفه ارزش چیزی کاملا متفاوت از آن می باشد. اشتباه گرفتن این دو موجب ضرر خواهد بود.

آنچه که ما خوب می پنداریم، آنچه که ما دوست داریم، هیچ ربطی به فلسفه ارزش ندارند و اینها به فلسفه طبیعت مرتبط هستند.

از طرف دیگر، ما نمی توانیم همانند غیر انسان ها برای برخی چیزها ارزش قائل نباشیم و یا برخی چیزها را تحسین و تمجید کنیم به دلیل اینکه قانون طبیعت است.

بدون شک، ما جزئی از طبیعتی هستیم که تمایلات،  خواسته ها و ترس های ما را بر طبق قانونی ایجاد می کند که فیزیکدان ها در حال کشف آن هستند.

با این تصور که ماجزئی از طبیعت هستیم و  به آن وابسته می باشیم، پس نتیجه قوانین طبیعت و قربانی آنها در طولانی مدت خواهیم بود.

فلسفه طبیعت نباید بی جهت دنیوی باشد، به همین دلیل، زمین صرفا یکی از کوچکترین سیاره ها و ستاره های کهکشان راه شیری است.

احمقانه خواهد بود که فلسفه طبیعت را منحرف کنیم تا به نتیجه ای برسیم که برای اقلیت هایی در این سیاره کم اهمیت رضایت بخش باشد.

حیات گرایی و تکامل گرایی به عنوان فلسفه، فقدان ارتباط منطقی و قیاس را نشان می دهند. آنها حقایق زندگی را نشان می دهند که به طور شخصی برای ما جالب هستند، زیرا دارای جذابیت کیهانی و نه جذابیت منحصر به سطح زمین می باشند.

نیک بینی و بد بینی به عنوان فلسفه خوش بینی، انسان گرایی ساده لوحانه مشابهی را نشان می دهد، مبنی بر اینکه وقتی به جهان وسیع از دید فلسفه طبیعت نگاه کنیم، نه خوب است نه بد و خوشحال کردن یا نکردن ما را در نظر نمی گیرد.

این دست فلسفه ها، همگی ناشی از خودبزرگ شماری هستند و به خوبی با کمی طالع بینی تصحیح می شوند.

ما بیشتر در مورد این کتاب در این لینک مطلب گذاشته‌ایم

برگرفته از کتاب چیزی که من اعتقاد دارم

44500تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *