دکتر مهدی نوری مقدم به سال 1349 در تهران دیده بیوگرافی دکتر مهدی نوری مقدم - نشر پیله

بیوگرافی دکتر مهدی نوری مقدم

دکتر مهدی نوری مقدم
2.3/5 - (3 امتیاز)

دکتر مهدی نوری مقدم به سال 1349 در تهران دیده به جهان گشود. وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه، به سال 1368 وارد دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شد و پس از پایان تحصیلات، موفق به دریافت مدرک لیسانس کارگردانی از آن دانشگاه شد.

دکتر مهدی نوری مقدم

وی به تحصیلات خود ادامه  داد تا اینکه  مدارک کارشناسی ارشد و سپس دکترای تخصصی پژوهش هنر خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، دریافت نمود.

دکتر مهدی نوری مقدم فراگیری عکاسی و سینما را از سال 1361 در مرکز آموزش فیلمسازی و عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آغاز کرده و در زمینه‌ی عکاسی و فیلمسازی مشغول فعالیت شد . پس از پایان تحصیلات لیسانس وارد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شده و چندین سال در مقام تهیه کننده و کارگردان در سیمای جمهوری اسلامی فعالیت کرد.

حاصل این فعالیت ساخت مجموعه‌های مناسبتی تلویزیونی و نیز فیلم‌های مستند؛ «گَسار و موج»، «کشف نهان» و «بردستان دیار صدا»، بود. فیلم مستند گسار و موج وی در جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به سال 1376 موفق به کسب عنوان‌های بهترین فیلم مستند تلویزیونی، بهترین کارگردانی و بهترین متن پژوهشی شد.

وی مجموعة تلویزیونی «با فرزندانمان» را در 24 قسمت به سال 1378 برای شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی، کارگردانی کرد. از دیگر آثار وی می‌توان به فیلم مستند «جانباز سرافراز» اشاره کرد که نوری مقدم آن را به سال 1388 برای گروه تلویزیونی شاهد ساخت.

نوری مقدم در کنار عکاسی و فیلمسازی به آموزش این هنرها نیز اقدام نمود و بیش از دو دهه است که به تدریس در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی و نیز آموزشگاه‌های هنری مشغول است.

وی در طول بیش از بیست و چند سال آموزش، هنرمندان بسیاری را تربیت کرده است که هم اکنون هر یک از ایشان در مشاغل ممتاز هنری مشغول به کار و هنر آفرینی هستند. نوری مقدم در کنار آموزش به تالیف و ترجمه‌ی کتاب‌هایی در زمینه‌های عکاسی، سینما و گرافیک نیز مبادرت ورزید که حاصل زندگی حرفه‌ای وی در تالیف و ترجمه‌ی کتاب‌های تخصصی، کتاب‌های «آشنایی با عکاسی»، «عکاسی از عین تا ی»، «هنر پوستر»، «تاریخ پوستر»، «فرهنگ جامع اصطلاحات تخصصی عکاسی»، »صد مفهوم که عکاسی را تغییر داد»، «خیال‌پردازان عکاسی»، «آنارشیسم و هنر» و «سینمای شوروی ،سیاست و اقناع در دوره‌ی استالین» است.

قیمت اصلی 398000تومان بود.قیمت فعلی 358000تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *