در حوالی باتلاق وقتی دموکرات‌ها می‌گویند که درصدد تغییر ماهیت آمریکا هستند - نشر پیله

در حوالی باتلاق

کتاب شمارش معکوس تا سوسیالیسم
Rate this post

باتلاق

پس از انتخابات سال 2008 آمریکا، باراک اوباما به عنوان رئیس‌جمهور منتخب وعده‌ی تغییرات اساسی و بنیادین در آمریکا را داد. جو بایدن هم که از حزب دموکرات و با همان نگرش‌های اوبامایی، کاندیدای ریاست جمهوری شده، همان وعده وعیدها را می‌دهد.

پس از آن‌که آشوبگران خسارات زیادی به شهرهای آمریکا وارد کردند و اموال بسیاری را به غارت بردند بایدن در بهار امسال (2020) در توئیتی نوشت: «ما مصمم هستیم دونالد ترامپ را شکست دهیم و پس از آن نه تنها کشور را بازسازی می‌کنیم بلکه تغییراتی بنیادین نیز در آن اعمال می‌کنیم.»

وقتی دموکرات‌ها می‌گویند که درصدد تغییر ماهیت آمریکا هستند دیگر باید به ذات آن‌ها پی ببریم و بدانیم خطرات بسیاری ما را تهدید می‌کند. ما برای وطنمان، برای نجات کشورمان آمریکا می‌جنگیم و آن‌ها وعده اعمال تغییرات اساسی در آن را می‌دهند.

آمریکایی‌ها از خطر احتمالی پیش‌رو آگاهی دارند. من مستقیماً در جریان نگرانی های آن‌ها هستم. در دوم جولای 2020 من در واشنگتن دی‌سی، غرق در تحقیقاتم درباره‌ی پیامد آخرین الحاقیه دموکرات‌ها به ادعایشان مبنی بر تبانی ترامپ با روسیه بودم که سرچشمه آن انتشار خبری در نیویورک تایمز با مضمون اطلاع ترامپ و اهمال او برای اقدام در خصوص گزارش‌هایی بود که نشان می‌داد روسیه در قبال کشتن سربازان آمریکایی، به جنگجویان افغان پاداش می‌داد.

به محض بالا گرفتن شایعات، آن خبر حذف و تکذیب شد و این‌گونه القا شد که ترامپ هیچ اطلاعی از این جریانات نداشته است. پنتاگون نیز اعلام کرد که آن خبر موثق نبوده است. اما با وجود این تلاش‌ها، رسانه‌ها باز به یک کلاغ چهل کلاغ کردن ادامه می‌دادند و مصرانه به دنبال شایعه‌ای دیگر یا به عبارت بهتر سرنخی از رابطه ترامپ و روسیه بودند.

خوشحال بودم که همان بعدازظهر قرار بود با پروازی از ناحیه فدرال خارج شوم. دموکرات‌ها هفته‌های رأی‌گیری در کنگره را تعطیل کرده بودند و اجازه‌ی رأی‌گیری وکالتی برای اعضایی که به خاطر ویروس کرونا از آمدن به ناحیه فدرال اجتناب می‌کردند را صادر کرده بودند و خودشان رأی‌ها را به صندوق‌ها می‌انداختند.

در آن حال و هوای برزخی برای انجام شدن یا نشدن رأی‌گیری، عمارت کنگره شبیه یک شهر ارواح ترسناک شده بود. همیشه آن چند هفته‌ای که به شمارش آرا اختصاص می‌یافت بهترین زمان برای رفتن به زادگاهم بود؛ دره سن‌واکین در کالیفرنیا، ناحیه‌ای رؤیایی با زمین‌های زراعتی زیبا که به نظر من حاصلخیزترین سرزمین منظومه شمسی است. چرا که بیش از سیصد نوع گیاه مختلف در آن‌جا می‌روید.

به‌خاطر تأخیر در پروازم همان شب دوم جولای را در دالاس ماندم و برای شام به رستورانی رفتم. چند نفر غریبه به سمتم آمدند که همگی و البته هریک با ادبیات خاص خود، یک سؤال واحد از می‌پرسیدند و آن این بود که آیا حال کشورمان خوب می‌شود.

دو روز بعد زمانی که با خانواده‌ام برای صرف شام چهارمین روز از تعطیلات جولای به RV پارک در کالیفرنیای مرکزی رفته بودیم، همین سؤال را مکرراً افراد دیگری از من می‌پرسیدند. در پارک گروه زیادی از میهن‌پرستان را دیدیم که تعداد زیادی پرچم آمریکا و پرچم ترامپ بر روی ماشین‌هایشان به احتزاز درآمده بود اما نگرانی در چهره‌هایشان موج می‌زد.

آن‌ها نیز می‌خواستند بدانند آیا آمریکایی که به آن خو گرفته‌ایم، می‌تواند بدون تغییر و به همین صورت از این مهلکه جان سالم به‌در برد.

به زودی ماهیت منازعات اخیر برای آمریکایی‌ها روشن می‌شود. هدف من از نوشتن کتاب «شمارش معکوس تا سوسیالیسم» تهیه نقشه راهنمایی بود که بتواند ما را برای طی طریقی که پیش‌رویمان قرار گرفته، مهیّا کند.

من در این کتاب کاملاً مستدل به وقایع ویرانگر چهار سال اخیر و نیروهای اهریمنی پیش‌برنده آن وقایع که ما را به این لحظه سرنوشت‌ساز در تاریخمان سوق داده‌اند، پرداخته‌ام. کتاب به بررسی صحنه سیاسی و فضاهای رسانه‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی که بسیاری از نزاع‌های ما در آن‌جا علنی شد می‌پردازد.

من در این کتاب علی‌الخصوص تئوری «توطئه تبانی با روسیه» که صدمه جبران‌ناپذیری بر جامعه آمریکا و نهادهای دولتی و حکومتی ما و نیز بر بسیاری از اشخاص وارد کرد را مورد بررسی قرار داده‌ام.

ما قبلا اینجا در این مورد مطلبی را منتشر  کرده ایم

برگرفته از کتاب شمارش معکوس تا سوسیالیسم

38000تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *