معرفی کتاب روپرت اسپایرا این کتاب شعر ثمرة اندیشة وحدت¬گرای روپرت اسپایرا - نشر پیله

معرفی کتاب روپرت اسپایرا

کتاب بی کرانگی
Rate this post

روبرت اسپایرا

این کتاب شعر ثمرة اندیشة وحدت­گرای روپرت اسپایرا است که در مقدمة کتاب با عنوان «وحدت هستی» آن را توضیح می­دهد و در بخش پایانی منشأ پیدایش و بارقة این شعر و چگونگی شکل­گیری آن را در طی چند سال شرح می­دهد.

شعر او حاصل مکاشفه و رخدادی معنوی است که موجب تأملات او دربارة «من هستم» یا «من حقیقی» یا «حقیقت من» شده است.

او در 15 سالگی با اشعار و اندیشه ­های عرفانی مولوی و عرفان هندی و سیستم کلاسیک ادویتا آشنا شد. به تدریج ادویتا(نادوگانگی یا وحدت هستی) اساس علاقه و کار او قرار گرفت.

برای فهم معنای نادوگانگی دربارة معنای«جدایی» مداقه کرد و از شناخت و راه­های تحقق آن جویا شد. او آموخت که جدایی باید در ذهن و بدن پدیدار شود.

او به ما می­گوید ماندن و توقف در ذهن و بدن موجب می­شود تا «من حقیقی» را نشناسیم و گمان کنیم تجربیات متکثر و محدود و متغیر ما «من حقیقی» هستند.

بنابراین، اگر بتوانیم خویشتن حقیقی خود را از این یا آن تجربة متکثر و محدود و متغیر جدا کنیم، آنگاه نه تنها به منِ ناب و واحد و نامتناهی می­رسیم و هستی خود را هستی واحدی می­بینیم بلکه آن را در وحدت با جهان هستی وخداوند لایزال مشاهده می­کنیم.

این کتاب به ما می ­آموزد که جدایی خود حقیقی از بدن و ذهن موجب درخشش و نورافشانی «من حقیقی» می­شود و «حقیقت من» هدایت زندگی را در دستان خود می­گیرد. رهایی از «من­ کاذب» یعنی نجات از رنج­ها و رسیدن به صلح و آرامش.

ما قبلا اینجا در این مورد مطلبی را منتشر کرده ایم

برگرفته از کتاب بی کرانگی

68000تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *