هومی بابا کیست؟ - نشر پیله

هومی بابا کیست؟

کتاب تحلیلی در باب موقعیت فرهنگ هومی بابا
Rate this post

هومی کی بابا، نویسنده موقعیت فرهنگ (1994)، در شهر بمبئی هند در سال 1949 به‌دنیا آمد. او عضو یک گروه اقلیت هندی به‌نام پارسی است، اجتماعی برآمده از نسل مهاجرانی که از ایران آمدند و تاحدی جدایی قومی خود را حتی تا امروز هم حفظ کرده‌ است.

در حالی که تجربه او به‌عنوان یک فرد بین‌فرهنگی ممکن است بر نوشته‌هایش تأثیر گذارده باشد، خود بابا به‌ندرت به پیشینه یا نحوه تربیت خود اشاره می‌کند.

هومی بابا

بابا قبل از رفتن به آکسفورد برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، در یک مدرسه و دانشگاه خصوصی در بمبئی تحصیل کرد. او از آن زمان به‌بعد به‌عنوان یک دانشگاهی در انگلستان و ایالات متحده مشغول به‌کار بوده است.

  • بیشتر مقالات حاضر در کتاب موقعیت فرهنگ زمانی نوشته شده‌‌اند که بابا مدرس دانشگاه ساسکس بود.

موقعیت فرهنگ شهرت رو به رشد بابا را در زمینه نظریه پسااستعماری، رشته علاقه‌مند‌ به میراث‌های مختلف دوره استعماری، تثبیت کرد.

او جوایز و بورسیه‌های بسیاری از جمله در دانشگاه‌های پرینستون و پنسیلوانیا دریافت کرده است. در سال 1997 به دانشگاه شیکاگو نقل‌مکان کرد و در سال 2001 به کرسی استادی ادبیات آن اف. روتنبرگ دانشگاه هاروارد دست یافت.

بابا که اکنون یک دانشگاهی برجسته و با نفوذ است، به مجمع جهانی اقتصاد (نهاد بین‌المللی که برای همکاری بیشتر بین حوزه‌های دولتی و خصوصی تأسیس شد) و یونسکو (سازمان علمی و فرهنگی آموزشی ملل متحد، نهاد جهانی که با هدف ترویج صلح از طریق همکاری بین‌المللی در زمینه‌هایی مانند علم، فرهنگ و آموزش تأسیس گردید) در مورد چگونگی کاهش فقر و نابرابری مشاوره می‌دهد. او هم‌چنین به‌عنوان عضو شورای هنر آسیایی برای موزه گوگنهایم در نیویورک فعالیت می‌کند.

در این زمینه: دکتر استیون فی ویلیام هایدون

برگرفته از کتاب: تحلیلی در باب موقعیت فرهنگ هومی بابا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *