شرایط روانی افراد وضعیت روانی فرد امروزه آن قدر توسط تبلیغات - نشر پیله

شرایط روانی افراد

کتاب خود کشف نشده
Rate this post

تبلیغات و شایعات

وضعیت روانی فرد امروزه آن قدر توسط تبلیغات، شایعات و سایر نصیحت ها و پیشنهادهای کم و بیش خیرخواهانه تهدید می شود که بیمار ممکن است برای اولین بار در زندگی اش با پیشنهادی روبه رو شود که در آن جملات تهوع آور “شما بهتراست” ، ” شما باید ” و از قبیل آن دیده نمی شود.

در برابر یورش های بیرونی که اهمیت آنها از پس زنی هایی که در روان فرد اتفاق می افتد کمتر نیست، پزشک خود را موظف می داند که نقش شورای دفاع را بازی نماید.

ترس از اینکه غرایز آشفته بدین ترتیب بحال خود رها خواهند شد با توجه به اینکه محافظ های آشکاری در درون و بیرون حضور دارند احتمالی است که به شدت اغراق آمیز است.

علاوه بر اینها، اکثر مردها ترس طبیعی دارند که با آنها درمورد اخلاقیت و سلیقه خوب و مهم تر از همه قانون جزا صحبت شود. این ترس در مقایسه با تلاش های فراوان که افراد انجام می دهند تا اولین علائم فردیت را به مرحله آگاهی برسانند چیزی بشمار نمی رود چه برسد بخواهند آنها را به مرحله اثر برسانند. و جایی که این محرکه های فردی گاهی از روی بی پروایی و بی خردی به گونه ای ظاهر می شوند، پزشک باید مراقب باشد تا بیمار آنها را از روی بی فکری به کوته نظری، سنگ دلی و بدبینی نسبت ندهد.

به محض اینکه این مباحثه دیالیکتیکی ادامه پیدا می کند، به نقطه ای می رسد که ارزیابی از این محرکه های فردی لازم می گردد. تا این زمان بیمار باید یقین کافی برای قضاوت صحیح را بدست آورده  باشد تا بتواند براساس بینش و تصمیم خود عمل نماید و نه از روی علاقه برای پیروی از عرف تا زمانی که او محکم بروی پاهای خودش نایستد این ارزش های به اصطلاح بی طرفانه به او سودی نمی رسانند زیرا در این صورت، آنها فقط به عنوان جایگزینی برای شخصیت عمل کرده و فقط باعث سرکوب فردیت می شوند. طبیعتا، جامعه حق مسلم دارد تا خود را دربرابر شخصی گرایی بدنام محافظت نماید.

اما از آنجایی جامعه خود از افرادی تشکیل شده که فردیت از آنها سلب شده در این  مورد کاملا به لطف فردگراهای بی رحم وابسته است . بگذارید جامعه تا آنجا که دوست دارد خود را به صورت گروه ها و سازمان ها در بیاورد، زیرا همین تشکیل گروه ها و در نتیجه آن، از بین رفتن کامل شخصیت فردی است که باعث تسلیم شدن آسان جامعه به یک دیکتاتور می شود.

ما بیشتر  در مورد این کتاب اینجا مطلب گذاشته‌ایم

برگرفته از کتاب خود کشف نشده

ناموجود
قیمت اصلی 54200تومان بود.قیمت فعلی 49000تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *