معرفی کتاب روپرت اسپایرا این کتاب شعر ثمرة اندیشة وحدت¬گرای روپرت اسپایرا - نشر پیله

معرفی کتاب روپرت اسپایرا

کتاب بی کرانگی
Rate this post

روبرت اسپایرا

این کتاب شعر ثمرة اندیشة وحدت­گرای روپرت اسپایرا است که در مقدمة کتاب با عنوان «وحدت هستی» آن را توضیح می­دهد و در بخش پایانی منشأ پیدایش و بارقة این شعر و چگونگی شکل­گیری آن را در طی چند سال شرح می­دهد.

شعر او حاصل مکاشفه و رخدادی معنوی است که موجب تأملات او دربارة «من هستم» یا «من حقیقی» یا «حقیقت من» شده است.

او در 15 سالگی با اشعار و اندیشه ­های عرفانی مولوی و عرفان هندی و سیستم کلاسیک ادویتا آشنا شد. به تدریج ادویتا(نادوگانگی یا وحدت هستی) اساس علاقه و کار او قرار گرفت.

برای فهم معنای نادوگانگی دربارة معنای«جدایی» مداقه کرد و از شناخت و راه­های تحقق آن جویا شد. او آموخت که جدایی باید در ذهن و بدن پدیدار شود.

او به ما می­گوید ماندن و توقف در ذهن و بدن موجب می­شود تا «من حقیقی» را نشناسیم و گمان کنیم تجربیات متکثر و محدود و متغیر ما «من حقیقی» هستند.

بنابراین، اگر بتوانیم خویشتن حقیقی خود را از این یا آن تجربة متکثر و محدود و متغیر جدا کنیم، آنگاه نه تنها به منِ ناب و واحد و نامتناهی می­رسیم و هستی خود را هستی واحدی می­بینیم بلکه آن را در وحدت با جهان هستی وخداوند لایزال مشاهده می­کنیم.

این کتاب به ما می ­آموزد که جدایی خود حقیقی از بدن و ذهن موجب درخشش و نورافشانی «من حقیقی» می­شود و «حقیقت من» هدایت زندگی را در دستان خود می­گیرد. رهایی از «من­ کاذب» یعنی نجات از رنج­ها و رسیدن به صلح و آرامش.

ما قبلا اینجا در این مورد مطلبی را منتشر کرده ایم

برگرفته از کتاب بی کرانگی

قیمت اصلی 75500تومان بود.قیمت فعلی 68000تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *