موجودات فضایی و انسان ها اما اگر روزی، موجود فضایی هوشمندی از مریخ به زمین آمد - نشر پیله

موجودات فضایی و انسان ها

کتاب هنر فلسفه پردازی
Rate this post

موجود فضایی هوشمند

اما اگر روزی، موجود فضایی هوشمندی از مریخ به زمین آمد، او ممکن است برتر از انسان هایی باشد که از تبار میمون ها هستند. شاید به نظر او تفاوت بین انسان ها و میمون ها بسیار ناچیز بوده و این را بدیهی بداند که آنها اجدادی مشترک داشتند.

اگر می خواهید فیلسوف شوید، باید تا آنجا که می توانید سعی کنید تا از اعتقادات محض وابسته به مکان و زمان تحصیل تان و گفته های والدین و اساتید خود خلاص شوید. هیچ کس نمی تواند این کار را به طور کامل انجام دهد و هیچ کس نمی تواند یک فیلسوف کامل باشد، اما در صورت تمایل می توانیم به آن جایی برسیم که همه ما می خواهیم.

ممکن است بپرسید: ” چرا ما باید چنین چیزی بخواهیم ؟” چندین دلیل برای آن وجود دارد. یکی از آنها عقاید غیر منطقی بوده که ارتباط زیادی با جنگ و دیگر اشکال درگیری خشونت آمیز دارند.

تنها راهی که در آن فرد می تواند به مدت طولانی بدون نزاع خشونت آمیز زندگی کند، برقراری عدالت اجتماعی بوده و اگر او باور داشته باشد که از هم نوع های خود برتر است، به نظر می رسد عدالت اجتماعی بی عدالتی است.

عدالت  وقتی بین طبقات جامعه دشوار است که طبقه ای اعتقاد دارد بیشتر از حقش، قدرت یا ثروت سهم دارد. عدالت بین ملل فقط از طریق قدرت بی طرفانه امکان پذیر است، زیرا هر ملتی باور دارد که خودش از دیگران برتر می باشد.

عدالت بین اعتقادهای یکسان دشوارتر است، زیرا هر کدام باور دارند که حقیقت در همه ی موضوعات منحصرا در دست خودشان می باشد. اگر دورنمای فلسفی گسترده تر بود، این امر به طور فزاینده ای آسان تر از ترتیب دادن اختلافاتی دوستانه و عادلانه است.

ما قبلا اینجا در این مورد مطلبی را منتشر کرده ایم

برگرفته از کتاب هنر فلسفه پردازی

51000تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *