انسانِ کنترل گر ترس از طرزفکر دیگران، علاقه ای در ما ایجاد می کند - نشر پیله

انسانِ کنترل گر

کتاب فتح خوشبختی
Rate this post

انسان

ترس از طرزفکر دیگران، علاقه­ای در ما ایجاد می­کند که آنها را تحت کنترل خود درآوریم. فتح خوشبختی واقعاً کتابی است خودآموز، زیرا به ما می­آموزد، راز حقیقی موفقیت، در صادق بودن با خودمان است  و نه مجبورکردن دیگران برای اطاعت از خواسته­های ما.

راسل می­گوید، نوجوانانی که استعدادهای استثنایی دارند، اغلب موارد ممکن است از آن خوشحال نباشند، زیرا در محیط خود، احساس راحتی نمی­کنند. حتی ممکن است بعدها، خود را عملاً تا آخر عمر، ناگزیر به پنهان کردن علایق و عقاید حقیقی خود ببینند.

او می­گوید، ترس از اینکه، مردم در مورد ما چه فکر می­کنند، موردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. چرا که علاقه­ای در ما ایجاد می­کند که دیگران را بلاگردان خود قرار دهیم، همچنین مانع می­شود تا از مردمی که با ما فرق دارند و یا از فرهنگ­های دیگری آمده­اند، چیزی یاد بگیریم یا با آنها یک ارتیاط خوب برقرار کنیم.

ما به اشتباه، یاد می گیریم که تفاوت، امری تهدید کننده و ناسالم است و اینکه، مردم نیامده­اند که ما را به چالش بکشند، بلکه آمده­اند که ما آنها را تحت کنترل خود درآورده و مدیریت نماییم.

این طرز تفکر بسیاری از کتاب­های خودآموز امروزی را تحت تٲثیر خود قرار داده است، که فقط از آن لحاظ آموزنده محسوب می­شوند که سعی شده به هدفی منتهی شوند. همه آنها در مورد هدف هستند نه در مورد وسیله رسیدن به آن. راسل احتمالاً کمی ناراحت می­شد اگر می­دانست که این کتاب ها، روی یک قفسه و در کنار کتاب­های او، و یا حتی جلوی آنها، قرار گرفته­اند.

اگر شما به کتاب ‘همین الان سکس کنید! راهنمایی برای مردان برای مخ­زنی و خوابیدن با زن ها’ نوشته تب تاکر و یا ‘هنر طبیعی مخ زنی: رازهای موفقیت در ارتباط با زن ها’ نوشته ریچارد­ لا روینا،( من  تکنیک­ها و حقه­های بیشماری بلدم.. این کلک­ها واقعاً موثرند و من برخی از آنها را به شما یاد خواهم داد) علاقمند هستید، پس دست به کار شوید.

آنها کتاب های خیلی موفقی هستند و درست شبیه بسیاری از کتاب های دیگر در مورد، ‘چگونه برای مردان جذاب بنظر برسید تا شوهر گیرتان بیاید، یا چگونه رئیس خود را تحت تٲثیر قرار دهید تا شغلی بگیرید’، همه مدعی هستند که نصیحت خود را بر اساس، نیاز جلب اعتماد، و موفق و جذاب به نظر رسیدن، بنا کرده­اند.

درست مثل پرسیدن این سوال است که آیا تجارت خوب، تجارتی است که سود می­دهد، پاسخ به این سوال بله است، سود یکی از معیارهای موفقیت است. پس اگر ما فقط دنبال سود کردن باشیم ، آیا آن تجارت موفق­تر می­شود؟ ممکن است آن تجارت سودآور باشد، اما اگر کارمندان آن بدبخت باشند و تهیه­کنندگان مواد اولیه­ی آن استعمار شوند، آیا این واقعاً موفقیت است؟

ما کالا نیستیم، ما انسانیم. اما اگر ما، روی موفقیت خود در چشم دیگران تمرکز کنیم، می­توانیم تا رسیدن به آن موفقیت، به کار خود ادامه دهیم و شاید بتوانیم روابط جنسی بیشتری داشته باشیم، یا شاید یک دوست دختر ثروتمند پیدا کنیم و یا در شغل خود ترفیع بگیریم.

ما با این کار، با توجه به استانداردهای جامعه­ای که در آن زندگی می­کنیم، به خودمان کمک کرده­ایم، و مردم بیشتری که ما به نظرشان اهمیتی نمی­دهیم، ما را تحسین خواهند نمود.

اگر شما سرتان بقدری شلوغ است که نمی­توانید برای خود وسایل بخرید، ممکن است شبها کمی بنالید که احساس تنهایی می­کنید، که عشق واقعی می­خواهید، یا اینکه، از ماهیت شغل خود متنفر هستید. اما کنترل کردن دیگران به شما کمکی نخواهد کرد

ما قبلا اینجا در این مورد مطلبی را منتشر کرده ایم

برگرفته از کتاب فتح خوشبختی

74000تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *