تامس جی. دی‌لورنزو، زاده‌ی 8 اوت 1954، اقتصاددان بیوگرافی تامس جی. دی لورنزو - نشر پیله

بیوگرافی تامس جی. دی لورنزو

بیوگرافی نویسنده کتاب مشکل سوسیالیسم تامس جی. دی لورنزو
Rate this post

تامس جی. دی‌لورنزو، زاده‌ی 8 اوت 1954، اقتصاددان پیرو مکتب اتریشی، نویسنده و تاریخ‌نگار اهل ایالات متحده است. وی استاد سابق اقتصاد دانشگاه لویولا مریلند و مدیر کنونی مؤسسه‌ی لودویگ فون میزس است.

او در پنسیلوانیای غربی بزرگ شده است و از نسل مهاجران ایتالیایی است. او در جوانی مطالعه‌ی خود در اقتصاد آزاد و فلسفه‌ی لیبرترینیسم را شروع کرد، لیسانس خود را از کالج وست مینستر پنسیلوانیا و مدرک دکترای اقتصاد خود را از ویرجینیاتک گرفت.

او نویسنده‌ی بیش از 18 عنوان کتاب، سخنران و مدرس دوره‌های متعدد اقتصادی در مؤسسات و دانشگاه‌های مختلف آمریکا است.

دی‌لورنزو منتقد جدی آبراهام لینکلن است. به باور او، رئیس‌جمهور لینکلن اعتقادی به برابری نژادها نداشت و بر وجود یک دولت مرکزی بسیار بزرگ و قدرتمند تأکید می‌ورزید.

دی‌لورنزو معتقد است که جنگ داخلی آمریکا جنگی ضروری نبود و بیشتر به خاطر جاه‌طلبی‌های لینکلن برافروخته شد. وی معتقد است که لینکلن در جریان ریاست جمهوری و دوران جنگ داخلی آزادی‌های فردی بسیاری از آمریکایی‌ها را نقض کرد.

انتقادهای بحث‌برانگیز دی‌لورنزو منحصر به لینکلن نیست. او به الکساندر همیلتون، از چهره‌های سرشناس انقلاب آمریکا، شدیداً خرده می‌گیرد و او را خائن به انقلاب آمریکا می‌داند.

دی‌لورنزو دولت‌گرایی را زیان‌بار می‌داند و انتقاد او از لینکلن و همیلتون هم دقیقاً به این خاطر است که این دو قدرت بیشتری به دولت مرکزی اعطا کردند.

به اعتقاد وی، هر چقدر دولت بزرگتر شود، آزادی‌های بیشتری از شهروندان سلب می‌شود. او در کتاب خود، مشکلِ سوسیالیسم، به برخی از مهم‌ترین مشکلات سوسیالیسم می‌پردازد و شرح می‌دهد که دولت‌های بزرگ چگونه شهروندان خود را قتل‌عام می‌کنند و آن‌ها را به بردگی می‌گیرند.

بسیاری از چهره‌های سرشناس آمریکا مانند ران پال، والتر ویلیامز و توماس وودز از دی‌لورنزو و آثارش تحسین و تمجید کرده‌اند.

چنان که ران پال، نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا و نماینده‌ی سابق کنگره، درباره‌ی کتاب مشکلِ سوسیالیسم او می‌گوید: «خواندن کتاب دی‌لورنزو لذت‌بخش است و این کتاب باید در اختیار تمام جوانان آمریکا و دیگر کشورها قرار گیرد.»

قیمت اصلی 208000تومان بود.قیمت فعلی 187000تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *