محمدحسن وکیلی معلم، مترجم و پژوهشگر علوم انسانی است. بیوگرافی محمدحسن وکیلی - نشر پیله

بیوگرافی محمدحسن وکیلی

بیوگرافی محمدحسن وکیلی مترجم کتاب مشکل سوسیالیسم
3.7/5 - (3 امتیاز)

بیوگرافی محمدحسن وکیلی

محمدحسن وکیلی معلم، مترجم و پژوهشگر علوم انسانی است. او در 28 دی 1378 در شهر اصفهان به دنیا آمد. وی لیسانس خود را در رشته‌ی کارشناسی آموزش ابتدایی از دانشگاه فرهنگیان گرفت.

او از نوجوانی به مطالعه‌ی زبان انگلیسی پرداخت و در دوران دانشجویی به مترجمی و پژوهش روی آورد. همین تجربه‌ها باعث شد که وی علاوه بر تدریس در مدارس، دوره‌های خصوصی تدریس زبان انگلیسی را نیز برگزار کند.

علاقه‌ی وافر وکیلی به مطالعه‌ی کتاب در نوجوانی او را به پژوهش در علوم انسانی از جمله تاریخ، سیاست و اقتصاد کشاند. او، در ابتدا، مجذوب وعده‌های آرمان‌شهرانه‌ی مارکس و دیگر کمونیست‌ها شد.

اما با مطالعه‌ی بیشتر این جذابیت کم‌کم رنگ باخت و جای آن را علاقه به محافظه‌کاری و لیبرالیسم کلاسیک گرفت. همین علاقه منجر به ترجمه‌ی کتاب «مشکلِ سوسیالیسم» شد که نشر پیله آن را منتشر کرد.

وکیلی بر این باور است که دولت بزرگ و مداخله‌گر ریشه‌ی تمام شرّها و جنایات است. از نظر وی، دولت‌گرایی، خواه به شکل مالکیت دولتی باشد خواه به شکل دولت رفاه، خواه به نام حمایت از محیط‌زیست باشد و خواه به نام برابری، آزادی‌های شهروندان را نقض می‌کند و آن‌ها را برده‌ی دولت می‌کند.

از این رو، وی معتقد است وظایف دولت را باید تا حد ممکن محدود ساخت و آن‌ها را به بخش خصوصی و بازار آزاد واگذار کرد.

قیمت اصلی 208000تومان بود.قیمت فعلی 187000تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *