سؤال این‌جاست که جناح چپ واقعاً به دنبال جناح چپ آمریکا به دنبال چیست؟ - نشر پیله

جناح چپ آمریکا به دنبال چیست؟

کتاب شمارش معکوس تا سوسیالیسم
Rate this post

جناح چپ

سؤال این‌جاست که جناح چپ واقعاً به دنبال جایگزین کردن چه چیز دیگری به جای آمریکاست؟ امروزه سوسیالیسم و قانون تک‌حزبی تحت تسلط چپ‌گراها با ظاهر دموکرات به میدان آمده‌اند.

دموکرات‌ها با برنامه اصلاحات فعال و طرح «خدمات درمانی برای همه» متعهد به توسعه کلان نقش دولت در اقتصاد کشور به طور کاملاً بنیادین شده‌اند.

در صورت تحقق همین دو برنامه، قدم‌های بزرگی در راستای سوسیالیستی کردن اقتصاد، مقید کردن بخش خصوصی و مبادله رایگان کالاها و خدمات و نیز در راستای واگذاری اختیارات جدید و گسترده به مدیران دولت مرکزی و سازمان‌های اداری ثابت، برداشته می‌شود.

به طور همزمان جناح چپ سخت در تلاش برای تخریب عرصه رقابت است تا به محض رسیدن به قدرتی که امیدوارند در انتخابات 2020 به آن برسند، اختیاراتشان را دائمی کنند.

آن‌ها هم در سطح ملی و هم ایالتی تلاش‌های بسیاری در راستای ایجاد تغییرات بنیادی در سیستم رأی‌گیری کشور انجام داده‌اند که از آن جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

– تلاش برای براندازی کالج انتخابات

– ترویج انتخابات پستی

– اعطای حق رأی به تبهکاران

– اعتبار قانونی دادن به نتیجه‌ی انتخابات

– پائین آوردن سن رأی‌دهی

– صدور مجوز رأی‌دهی به افرادی که اخیراً حق شهروندی آن‌ها لغو شده، از طریق عفو عمومی یا روش‌های دیگر.

تمامی این طرح‌ها و فعالیت‌ها در یک هدف مشترکند و آن افزایش تعداد آراء دموکرات‌هاست.

در ضمن دموکرات‌ها می‌دانند از حمایت و پشتیبانی 90 درصدی رسانه‌ها برخوردارند. در دوره‌ی ترامپ، رسانه‌های جریان اصلی عملکردی شبیه پراودا، این بار از نوع دموکراتیک آن داشتند.

پراودا روزنامه کمونیستی شوروی و مدعی به پارسایی لغزش‌ناپذیر کمونیست‌ها بود.

از طرفی گزارش وقایعی مانند اتهام تبانی با روسیه، ویروس کرونا، شورش‌ها و پوشش‌های رسانه‌ای از وقایع مهم دوران ریاست جمهوری ترامپ، تماماً از فیلتر منشور نفرت آن‌ها از ترامپ و علی‌الخصوص نفرت از حزب محافظه‌کار، می‌گذرد.

به عنوان مثال در تلاشی فاحش برای تخریب شالوده‌های آمریکا، متن پروژه 1619 در نیویورک تایمز منتشر شد.

در این پروژه که به عنوان بخشی از برنامه آموزشی اغلب مدارس آمریکایی تصویب شده، به غلط، پایه‌گذاری و تأسیس آمریکا به سیستم برده‌داری منسوب می‌شود و ایده‌های آمریکایی بنیادین ما در خصوص آزادی، مغرضانه به نام نژادپرستی تحریف شده است.

ما قبلا اینجا در این مورد مطلبی را منتشر کرده ایم

برگرفته از کتاب شمارش معکوس تا سوسیالیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *