دهۀ شصت ایران، دوران طرح شدن دهه شصت در ایران - نشر پیله

دهه شصت در ایران

کتاب سیاست متافیزیک و فیزیک در ایران معاصر
Rate this post

ایران دهه شصت

دهۀ شصت ایران، دوران طرح شدن ارزش‌های خون مقدسی بود که در راه آرمان‌های اسلامی و دفاع از آنها فدا می‌شد.

فدا شدن خون مقدس، برای حفظ امت اسلامی و مهیاکردن جهان برای ظهور امام زمان و پایان‌دادن به نبرد حق علیه باطل بود.

خون مقدس، موقعیت میانه بین متافیزیک الهی و فیزیک مدرن بود تا از راه جاری‌شدن خون، وعدۀ چیره‌شدن حق (متافیزیک الهی) بر باطل (فیزیک مدرن غربی) تحقق یابد.

چشمان معصومی که در برابر راحت‌طلبی‌های جهان فیزیکی مدرن مقاومت کرده‌اند، می‌توانند خونشان را فدا کنند، زیرا رسیدن به بهشت مستلزم جهاد با نفس و مقاومت در برابر سختی‌هایی است که ازسوی باطل بر امت مستضعف شیعی وارد می‌شود.

در سال 1399، وقتی ایران در وضعیت تحریم‌های شدید و سقوط فزایندۀ ارزش پول ملی قرار داشت و مردم با مشکلات بغرنج معیشتی روبه‌رو بودند، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام‌جمعۀ تهران، در 30 آبان 1399 در خطبه‌های نماز جمعه چنین گفت:

رفتن به بهشت تحمل می‌خواهد از بیرون فشار می‌بینید، از درون سختی می‌بینید، پِرِس می‌شوید، باید مقاوم باشید، باید استقامت کنید، باید مقابله کنید با مشکلات، باید سنگر را خالی نکنید.

باید از جبهه فرار نکنید، زندگی جبهه است، جنگ با فقر است، جنگ با جهل است، جنگ با دشمن غدار غارتگر است، جنگ با استعمارگران است، جنگ با نفوذی‌هاست، جنگ با بدذات‌هایی است که مردم‌آزارند.

 به‌همین‌سبب، حتی با گذشت سه دهه از دهۀ شصت ایران و ورود جامعه به دوران پساجنگ، ایدۀ تربیت چشمان معصوم و نادیدن جهان فیزیک مدرن و مقاومت مجاهدانه، همچنان در مرکز ادبیات جمهوری اسلامی قرار دارد.

ما قبلا اینجا در این مورد مطلبی را منتشر کرده ایم

برگرفته از کتاب سیاست متافیزیک و فیزیک در ایران معاصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *