دیوانگی حاصل زندگی کاری راسل می¬گوید، رقابت ریشه¬ی بخش اعظمی از بدبختی - نشر پیله

دیوانگی حاصل زندگی کاری

کتاب فتح خوشبختی
Rate this post

دیوانگی و زندگی

راسل می­ گوید، رقابت ریشه­ ی بخش اعظمی از بدبختی ما است، چراکه ما زندگی خود را در راه تلاش برای نتایج ناچیز که هیچ لذتی برای ما ندارند، خراب می­ کنیم. متٲسفم اگر این، شبیه شغل شما به نظر می­ رسد. راسل ( با استفاده از لحنی که، شاید فقط کسی که هرگز در اداره کار نکرده استفاده کند)  اینگونه نتیجه­ گیری می­ کند که تلاش یک کارمند اداری، دادن شان و منزلت به چیزی است که اساساً پیش پا افتاده است.

او تصویری از یک کارمند متوسط در سال 1930 را ترسیم می ­نماید که زیاد با کارمند امروزی تفاوتی ندارد- فقط اینکه در سال 1930 ، شما مجبور نبودید تا گوشی تلفن همراه ʼبِلَک بِریʽ خود را در تعطیلات به همراه داشته باشید. او از اهمیتی که به غلط، به پلکان شغلی داده شده است، یعنی تلاش برای موفقیت و برای بهتر بودن از همسایه­ های خود، گله­ مند است.

کارمند دفتر راسل قبل از اینکه آفتاب بالا بیاید از خواب بلند می­ شود تا با عجله خود را به دفتر کار خود برساند و شب ها آن قدر دیر به خانه می­­رسد که فقط وقت می­ کند، لباس خود را به موقع برای شام عوض کند، سال، سال 1930 است و او وانمود می­­ کند که از آن لذت می­ برد. سال ها می ­گذرند و او تنها و تنهاتر می­ شود چرا که دیگر همسر و فرزندان خود را نمی­ شناسد، او حتی  زمانی هم که در تعطیلات است، به کار فکر می کند.آیا این وضعیت برای شما آشنا نیست؟ مطمئناً منظورم فقط قسمت لباس پوشیدن برای شام نیست، بلکه همه قسمت­ ها است.

ما در مورد تعادل بین کار و زندگی زیاد می­ شنویم، اغلب از طرف شرکت­ هایی که مدعی هستند وسایلی را می­ فروشند که طراحی شده­ اند تا به حفظ این تعادل کمک کنند. حداقل این چیزی است که آنها ادعا می­ کنند. اما اکثر اوقات، این وسایل باعث می­ شوند تا رئیس شما بتواند وقتی که شما در ساحل هستید، به شما ایمیل بزند و تعطیلات شما را خراب کند.

واقعاً جای نگرانی است ( اگرچه غیرعادی نیست ) که به یک دستشویی عمومی بروید و بشنوید شخصی داخل یکی از اتاقک­ ها، مجبور است به تلفن همراه خود جواب دهد. نصب نرم­ افزارهای مختلف روی گوشی شما به منظور انجام سریع کارها، به معنای تمام کردن زودتر کارها نیست، بلکه به معنای این است که کار بیشتری به شما واگذار خواهد شد.

تنها تعادل حقیقی بین کار و زندگی، تعادلی است که فقط در درون سر خودتان شکل می­ گیرد. رایانه سیار، نمی­ تواند برای شما خوشبختی بیاورد، اما توانایی خاموش کردن ذهنتان ( و گوشی­تان) می ­تواند.

اما چه چیزی را باید فدا کرد؟  احتمالاً پول و از نگاه کسانی که به پول بیشتر از خوشبختی ارزش قائل هستند، جایگاه. راسل می­ نویسد، دین و شان یک بازرگان، او را وادار می­ کنند که پول بیشتری دربیاورد؛ بنابراین او این شکنجه را با خوشحالی به جان می­ خرد. درست است پول تا اندازه­ای می­ تواند ما را خوشبخت کند، اما به دنبال پول و قدرت بودن فقط به خاطر خودشان و نه به عنوان قسمتی از نقش ه­ای بزرگ تر به منظور دست یافتن به خوشبختی برای خودتان و خانوادتان، می­تواند به همان اندازه برای شما بدبختی بیاورد که برای اطرافیانتان.

ما بیشتر اوقات علاقه­ مندیم در مورد کارآفرینان، شرکت های بزرگ، افراد ریسک­پذیر و میلیونرها صحبت کنیم، اما تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از شرکت های کوچک تمایلی به رشد و بزرگ شدن ندارند. کارکنان این شرکت ها، فقط می­ خواهند زندگی بهتری داشته، فرزندانشان را بیشتر دیده و یا امنیت بیشتری داشته باشند. چرا فکر می کنیم که این مایه شرمساری است؟

ما بیشتر اینجا در این مورد مطلبی را منتشر کرده ایم.

برگرفته از کتاب فتح خوشبختی

74000تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *