زمانی که برای عکاسی داستانی عکاس مستند باید انعطاف داشته باشد - نشر پیله

عکاس مستند باید انعطاف داشته باشد

کتاب روایت داستان برای فتوژورنالیست ها
Rate this post

عکاسی مستند

زمانی که برای عکاسی داستانی در بمبئی آماده می­شدم، من قبلاً هم داستانهای مشابهی را در شهرهای بزرگ جهان عکاسی کرده بودم و -مثل همیشه- همه پیش­تولید کاری ام، تمرکز بر یافتن افراد خاصی بود که دارای دیدی نو و نفوذی قوی در اجتماع هستند.

قبلا هم تعدادی از کسانی را که مشتاق و علاقه­مند بودند را برای پروژه های فوق العاده خلاقانه و تأثیر گذار پیدا کرده­ بودم.

یکی از آنها یک شبکه مبتکرانه برای بازیافت زباله ابداع کرده بود، دیگری سازمانی را برای مردم فقیر تأسیس کرده تا خدمات جراحی رایگان به آنها ارائه بدهد، و دیگری تلاش می­کند مانع تخریب جنگل های گیاه شاه­پسند شود.

دو روز قبل از سفرم به هند، ادیتور به من گفت که نظرش  تغییر کرده است. او ترجیح می­داد داستانی درباره افراد ثروتمند و مهمانی های دیوانه­وارشان داشته باشد.

با وجود تغییر ناگهانی موضوع، من کاملا آماده بودم.

البته، باید افراد بیشتری را شناسایی و با آنها ارتباط می­گرفتم، و درباره اطلاعات متفاوتی تحقیق می‌کردم، ولی خوشبختانه همه چیز خیلی راحت پیش رفت.

البته حالا قادر بودم که بعد از بازگشت از سفر هر دو داستان را عکاسی و مدیریت کنم طوری که نسخه های اصلی را به یک مجله دیگر بفروشم.

زمانی که  به تغییرات دقیقه نودی و اتفاقات غیرقابل پیش بینی عادت کنید، مشکلات می توانند تبدیل به فرصت شوند. خب . . . البته در مدت معین و محدودی.

ما قبلا اینجا در این مورد مطلبی را منتشر کرده ایم

برگرفته از کتاب روایت داستان برای فتوژورنالیست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *