عکاسانی را می¬شناسم که همیشه با دو موارد فنی در عکاسی - نشر پیله

موارد فنی در عکاسی

کتاب روایت داستان برای فتوژورنالیست ها
Rate this post

موارد فنی

عکاسانی را می­شناسم که همیشه با دو دوربین 35 میلی‌متری با لنزهای مختلفی که از گردنشان آویزان است به اضافه یک دوربین لایکا و احتمالا یک دوربین کامپکت عکاسی می­کنند.

برخی دوربینشان را بر روی سه پایه قرار می­دهند. من شخصا، یک بدنه دوربین با یک لنز EF 50mm f/1.4 برای پرتره­نگاری، یک لنز 16–35mm f/2.8L II  EF(به نظر من، پرکاربردترین لنز برای تهیه گزارش است)، یک لنز 70–200mm f/2.8L IS EF برای عکاسی از فاصله­ایی خاص از سوژه­ها، و یک لنز ماکرو 100mm f/2.8 EF را همراه خود می­آورم.

لنز 85mm f/1.2 برای عکاسی پرتره بسیار عالی است. در هر صورت، از لنزهایی با دهانه f/2.8 یا سریعتر استفاده کنید. از اینکه نور کمتری برای ثبت عکس­ها لازم داشته باشید، به خصوص در اماکن تاریک خوشحال­تر خواهید بود.

باتری­های بیشتری را با خود ببرید و حتی یک شارژر اضافه (احتمال خراب شدن یا جا گذاشتن آن در هتل وجود دارد)

یک دمنده برس­دار هم می­تواند به کار بیاید. به خصوص زمانی که در فضای باز عکاسی می­کنید و امکان ورود گرد و غبار به داخل دوربین به هنگام تعویض لنز وجود دارد.

رتوش تمامی عکس­هایتان برای خلاصی از لکه­های حاصل از گرد و غبار آزاردهنده است. بهتر است هرازگاهی کار را متوقف کنید و به دقت و ظرافت آینه و سنسور دوربین خود را توسط یک پمپ هوا تمیز کنید، برای انجام این کار نیاز به لمس سطوح نیست. کاغذ تمیز کننده لنز را هم فراموش نکنید.

بیشتر از یک کارت حافظه با سرعت و ظرفیت بالا با خود بیاورید. ممکن است مابین دو فرصت عکسبرداری، زمان کافی برای انتقال عکس­­ها بر روی کامپیوتر را نداشته باشید.

داشتن یک سه پایه اغلب مفید است اما حمل آن می­تواند مشکل­ساز باشد. من یک نوع کوچکش را برای عکاسی در شب و نوردهی طولانی به کار می­برم.

اگر در مورد نیاز به آن شک دارید، داشتن تک­پایه هم ایده خوبی است. من همچنین یک فلش با خود دارم (که به ندرت از کیفم بیرون می­آورم) فقط در شرایطی که به آن نیاز پیدا کنم.

وسیله دیگری که داشتنش مفید است، داشتن کیف مخصوصی است که فقط گنجایش دو لنز را دارد. من آن را با بندش بر روی سینه­ام آویزان می­کنم: این به من اجازه حرکت آزادانه در شرایط بغرنج را می­دهد. جایی که کوله پشتی­ام(Lowerpro مشکی) ممکن است خیلی حجیم باشد.

ما قبلا اینجا در این مورد مطلبی را منتشر کرده ایم

برگرفته از کتاب روایت داستان برای فتوژورنالیست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *