نفرت پراکنی وقتی که به گونه‌ای طراحی شود نفرت پراکنی در زمان انتخابات - نشر پیله

نفرت پراکنی در زمان انتخابات

کتاب شبکه های اجتماعی و سیاست قدرت
Rate this post

انتخابات

نفرت پراکنی وقتی که به گونه‌ای طراحی شود که بتواند زمینه‌های عقیدتی و سیاسی مردم را به خود جلب کند، بسیار اثرگذارتر است.

بنابراین، در محل تلاقی اطلاعات دقیقا مهندسی شده از طریق تبلیغات آنلاینِ کاملاً هدفمند، بهترین عملکرد را دارد… [و] به طور استراتژیک برای افراد هدف گذاری شده است.

به طوری که وقتی به این روش، اطلاعات به آنها ارائه می‌شود، اطلاعات به طور مستقیم بر باورهای منحصر به فرد محلی و فرهنگی مخاطبان مورد نظر خود اثر می‌گذارد.

زمان انتخابات که پیامهای انتخاباتی ساخته و پرداخته و به اشتراک گذاشته می‌شود کمپین‌ها به ساختن پیام‌هایی هستند که چشم مردم دنبال آن است.

این بدان معناست که در عصر رسانه‌های اجتماعی نه تنها برای انتشار، به منابع کمپین اعتماد کنید بلکه پیام‌هایی، به صورت گسترده (وایرال) منتشر کنید.

این اتفاق زمانی می‌افتد که کاربران شروع به اشتراک گذاری پست‌ها، توییت‌ها و پیام‌های واتس‌اپی کنند.. بیشتر تحقیقات در مورد مغالطات و نفرت پراکنی که بصورت آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود بر ماهیت فناوری متمرکز است که اشتراک اطلاعات را تسهیل می‌کند.

همراه با تولید محتوا و در دسترس بودن یک بستر فناورانه برای گسترش آن، همچنین به کسی نیاز است تا آن را انتشار دهد. هرچند هستند کسانی که ریزبینانه به نقش اجتماع در انتشار اطلاعات آنلاین نگاه می کنند. بی‌بی سی این نقش را منفذی در قواره مردم در کانون بسیاری از پروژه‌های تحقیقاتی و مقالات خوانده است.

سوال کلیدی این است که چرا مردم اطلاعاتی را که اغلب ماهیتی جعلی یا سوال برانگیز دارد، بدون اطمینان از اصالت خبر دوباره به اشتراک می‌گذارند. پاسخ طبیعی به این رفتار این است که می‌خواهند جامعه را نسبت به حقایق، خنثی و بی‌تفاوت جلوه دهند یا مردم این قدر ساده لوح و زودباورند که به راحتی با مغالطات و اخبار دستکاری شده گمراه می‌شوند.

اماوقتی ما از نحوه ارتباط برقرار کردن و واکنش نشان دادن آگاه می‌شویم می‌فهمیم این دیدگاه که مردم را خام فرض کنیم بی‌معنی است.

ما قبلا اینجا در این مورد مطلبی را منتشر کرده ایم

برگرفته از کتاب شبکه‌های اجتماعی و سیاست قدرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *