انتشار اخبار در رسانه های اجتماعی لطفاً بر روی مطالبی که در رسانه اجتماعی - نشر پیله

انتشار اخبار در رسانه های اجتماعی

کتاب شمارش معکوس تا سوسیالیسم
Rate this post

رسانه های اجتماعی

هدف کتاب این است که  اطلاعات را مستقیماً و بی‌واسطه به دست شما برساند. عصر طلایی اعلامیه‌ها قرن هجدهم بود و آن زمان همین اعلامیه‌ها که برگه‌های کاغذ یک رونوشت بودند و بر روی دیوار چسبانده و یا بین مردم توزیع می‌شدند یک رسانه مردم‌پسند و مهم به حساب می‌آمدند در خلال انقلاب آمریکا این اعلامیه‌ها برای پخش اخبار، فراخوان نیرو و اعلام قوانین و مقررات و جشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند و الهام‌بخش مردان و زنانی بودند که کشور ما را تأسیس کردند. این اعلامیه‌ها، پیغام‌های صریح و فیلترنشده‌ی نویسندگان برای مخاطبانشان بود.

احتمالاً مشهورترین اعلامیه تاریخ آمریکا که یکی از مهم‌ترین سندها در تاریخ دنیا محسوب می‌شود، اعلامیه استقلال آمریکا است که جان‌دانلپ مدیر چاپخانه فیلادلفیا در شب چهارم ژوئیه سال 1776 چاپ و منتشر کرد.

پس از آن‌که دومین کنگره قاره‌ای متن اعلامیه را تصویب کرد، دستور توزیع اعلامیه‌های چاپ شده‌ی دانلپ به ارتش قاره‌ای و سیزده ایالت و ارسال آن به مجامع عمومی صادر شد تا شهروندان جمهوری جدید آن را بخوانند. اهمیت اعلامیه به مرور زمان افزایش پیدا کرد.

به خصوص جمله دوم آن‌که نوعی بیان کلی از حقوق بشر است: «ما این حقایق را بدیهی می‌دانیم که همه انسان‌ها برابر آفریده شده‌اند و آفریدگارشان حقوق غیرقابل انکار معینی به آن‌ها اعطا کرده است. از جمله این موارد، حق زندگی، آزادی و جستجوی خوشبختی است.»

این جمله یکی از مشهورترین جملات به زبان انگلیسی و از تأثیرگذارترین و مهم‌ترین واژگان تاریخ آمریکا به شمار می‌آید که بعد از گذشت 244 سال هنوز هم تأثیرگذار است.

من از شما می‌خواهم که اطرافیانتان را نیز از خبرهای مندرج در این کتاب مطلع کنید. این کتاب یک نمونه از دستاویزهایی است که آمریکایی‌ها می‌توانند از طریق آن اخبار و اطلاعات موردنیاز جهت اخذ تصمیمات مهم در خصوص کشور، جوامع، خانواده‌ها و فردیت‌شان را بیابند.

کتاب را مستقیماً از منابعی که به آن‌ها اعتماد دارید مانند وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها و روزنامه‌ها تهیه کنید؛ حتی اگر چندان هم دیدگاه‌هایشان را قبول ندارید.

خارج از رسانه جریان اصلی، گروهی از گزارشگران تفحصی وجود دارند که بدون توجه به پافشاری و عصبیت دیگر رسانه‌ها در پخش شوخی تبانی، خود پیرو حقیقت در عملکرد تبانی با روسیه بوده‌اند. تعداد این گزارشگران مخالف چندان زیاد نیست اما آن‌قدر مخاطب دارند که کفاف دستیابی به تأثیر سیاسی مدنظرشان را بدهد. راستش را بخواهید بدون وجود این گزارشگران، توطئه تبانی ممکن است به راحتی منجر به عزل رئیس‌جمهور شود.

لطفاً بر روی مطالبی که در رسانه اجتماعی برجسته‌نمایی شده‌اند کلیک نکنید و لیست ایمیل‌های اتومات را باز نکنید. این‌ها تلاش‌های قیف دروغ‌پراکنی است نه اخبار واقعی.

با وجود این‌که جستجوی اخبار بدون گوگل کار آسانی نیست اما تا جایی که می‌توانید از گوگل حذر کنید. هروقت برایتان میسّر بود از شبکه‌های رسانه‌ای دیگری به‌جای رسانه اجتماعی استفاده کنید.

به عنوان مثال به جای توییتر می‌توانید از پارلر استفاده کنید. اگر تلاش کنیم می‌توانیم این شبکه‌ها را تقویت و آن‌ها را به مکانی قابل اعتماد برای آمریکایی‌هایی از سرتاسر گروه‌های سیاسی تبدیل کنیم تا بتوانند آزادانه اظهارنظر کنند.

اگر در این کتاب یک درس آموزنده وجود داشته باشد آن این است که تا جایی که می‌توانید از قیف دروغ‌پراکنی دوری کنید زیرا بسیار قدرتمند و مخرب است و می‌تواند شما را حتی در خصوص اصلی‌ترین حقایق و حیاتی‌ترین مسائل مربوط به کشوری که در آن زندگی می‌کنید، گیج و گمراه کند.

بدون شک آن مکانیسم‌های مشابه نقش مهمی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 دارند. اگر در ابتدای 2020 به من می‌گفتید معترضان متعصبی که آشکارا تحت حمایت گروه‌های دموکرات قرار دارند، در شهرهای آمریکا وحشیگری خواهند کرد و تندیس‌های بنیانگزاران کشور و دیگر قهرمانان آمریکایی را تخریب خواهند کرد همان‌موقع پیش‌بینی می‌کردم که حمایت مردمی از ترامپ 60 درصد باشد.

اما اکنون شاهد هستم که در بطن تلاش‌های بی‌امان رسانه‌ها برای توجیه یا حمایت آشوبگران و تخریب‌کنندگان تندیس‌ها و به موازات آن ملامت ترامپ برای مسائلی که خود دموکرات‌ها مسبب آن بوده‌اند، میزان حمایت از ترامپ از 45 درصد فراتر نرفته است که حکایت از تأثیر و قدرت بلامنازع قیف دروغ‌پراکنی دارد و دموکرات‌ها نیز به خوبی از آن آگاه هستند.

ما قبلا اینجا در این مورد مطلبی را منتشر کرده ایم

برگرفته از کتاب شمارش معکوس تا سوسیالیسم

قیمت اصلی 42300تومان بود.قیمت فعلی 38000تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *