تهدیداتی برای برگه های رأیتفکیک اطلاعات شخصی موجود - نشر پیله

تهدیداتی برای برگه های رأی

کتاب شبکه های اجتماعی و سیاست قدرت
Rate this post

تهدید برای انتخابات

تفکیک اطلاعات شخصی موجود در سطح حوزه‌های رای گیری، نگرانی‌های نسبتاً جدی‌ای ایجاد می‌کند.

در آستانه انتخابات 2019، «مانکا گاندی» طی یک سخنرانی صریحاً گفت که کاملاً انتظار پیروزی دارد اما اگر رای دهندگان مسلمان به او رأی ندهند پس از پیروزی او نباید انتظار شغل و انواع دیگری از «کمک» را داشته باشند.

سخنان دقیق او بسیار شوم بود.«.. من مطمئناً برنده خواهم شد. اگر مسلمانان به من رأی ندهند و سپس از من درخواست کار کنند، باید فکر کنم چه فایده‌ای دارد که به آنها شغل بدهم؟»

«گاندی» توسط ECI (کمیسیون انتخابات هند) جلب و برای مدت 24 ساعت از فعالیت انتخاباتی منع شد. ECI حکم داد که «گاندی»، وزیر توسعه زنان و کودکان، قانون منع استفاده و توسل به عواطف جمعی و همچنین قانونی که «اعمال فاسد» مانند رشوه و ارعاب را ممنوع می‌کند، نقض کرده است.

با این حال این مسئله موضوع بسیار مهمتری را برجسته کرد. رای دهندگان در هند که تاکنون از مخفی یا محرمانه بودن رای خود خاطر جمع بودند حالا با درک این که آرائشان دیگر محرمانه نیست، وحشت زده شدند.

قبل از رای گیری الکترونیکی(EVM) آرا کاغذی از حوزه‌های مختلف انتخابیه قبل از شمارش در یک حوزه تجمیع می‌شد. پس از معرفی(EVM)‌ ها در سراسر کشور در سال 2009، تغییر چشمگیری ایجاد شد.

در حالی که رأی گیری مخفی، مبتنی بر ناشناخته بودن است، متوجه شدند که می‌توان هویت رأی دهندگان را با مهندسی معکوس از تنظیمات رأی گیری، به ویژه در مناطق کوچکتر، پیش بینی کرد. اطلاعات هر حوزه رای دهی در قالب «فرم20» در دسترس عموم قرار گرفته است.

برخلاف سیستم قبلی اختلاط آرا کاغذی، فرم 20 تعداد آرا ریخته شده به نفع هر نامزد، تعداد آرا ریخته نشده و باطله را برای هر  رای گیری الکترونیکی مشخص می‌کند. همانطور که قبلاً گفته شد، تحلیلگران صاحب این داده‌ها، همراه با سایر اطلاعات جمعیتی، به ویژه هنگامی که در چندین ایالت و انتخابات عمومی، این اطلاعات در دسترس باشد، می‌توانند از روش‌های آماری محاسبه مانند تجزیه و تحلیل رگرسیون با کمی دقت حدس بزنند که به چه کسی رای داده اید.

یک مشاور سیاسی مستقل،«ایشیتا تریودی» اشاره کرد که در راستای یک اقدام شعاری، مقامات به اعماق جنگل «گیرگوجارات» سفر کرده‌اند تا حوزه‌ای برای یک رای دهنده ایجاد کنند و حالا از طریق «فرم 20» معلوم شده است که همان یک فرد به کدام حزب رای داده است.

برای اینکه تهدیدهایی مانند آنچه «مانکا گاندی» انجام داد را به فرصت تبدیل کنید حتی نیازی به داشتن داده‌های فردی بسیار دقیق ندارید – به راحتی می‌توان تعداد آرایی را که از یک جامعه در یک حوزه رای گیری گرفته اند، یکبار تخمین بزنند- برای همین پس از انتخابات مجمع «کارناتاکا» در سال گذشته گزارش شد که طرفداران «جانتا دال» (سکولار) به یک جشن جمعی رفته و با مردم در مناطقی که به نامزد رقیب رأی داده اند، درگیر شده است.

برگرفته از کتاب شبکه های اجتماعی و سیاست قدرت

ما قبلا اینجا در این مورد مطلبی را منتشر کرده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *