عملکرد پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی سوءظن درباره مقاصد سیاسی - نشر پیله

سوءظن درباره مقاصد سیاسی

کتاب شبکه های اجتماعی و سیاست قدرت
Rate this post

عملکرد پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در استفاده از داده‌های دیجیتال ما به عنوان ابزاری سیاسی علیه خودما به شکلی اجتناب ناپذیر محرمانه است اما حوادث پیرامون شرکتی به نام کمبریج انالیتیکا که به انگلیس مشاوره سیاسی می‌داد، باعث شد که سرانجام موضوع در سطح جهانی مطرح شود و مورد توجه قرار بگیرد.

مقاصد سیاسی

در مارس 2018، روزنامه‌های انگلیسی «گاردین» و «آبزرور» اخباری را درباره چگونگی دسترسی فیسبوک به داده‌های 87 میلیون کاربر توسط کمبریج آنالیتیکا منتشر و سپس استفاده از آنها را برای هدف گیری سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده فاش کردند. پیشنهاداتی که توسط روسیه داده شده بود به رسوایی بیشتری دامن زد.

  • آنچه اوضاع را بدتر یا حداقل گیج کننده کرد، پاسخ فیس‌بوک بود – آنها ادعا کردند که هیچ «نشت اطلاعاتی» رخ نداده است. بیانیه اول فیس‌بوک که به دنبال این رسوایی منتشر شده بود اعلام می کرد… «به اطلاعات کاربرانی دسترسی وجود داشته است که تصمیم به ثبت نام در این اپلیکیشن را داشته‌اند و همه افراد درگیر، رضایت خود را اعلام کرده‌اند.

مردم آگاهانه اطلاعات را ارائه می‌دادند، هیچ سیستمی نفوذ نکرده و هیچ گذرواژه یا اطلاعات حساسی سرقت یا هک نشده است. » در هند، موضوع حفظ حریم خصوصی اخیراً وارد گفتمانی همه گیر شده بود. زمانی که دادگاه عالی حق حریم خصوصی را در سال 2017 تأیید کرد، بسیاری از کاربران فیس‌بوک در این کشور تعجب کردند که چگونه ممکن است این اتفاق بدون نقض حریم خصوصی رخ داده باشد.

در این زمینه:  فرایند دموکراتیک

برگرفته از کتاب: شبکه های اجتماعی و سیاست قدرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *